سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخریب \ظهور بسیار نزدیک است\ خدمت یا خیانت؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/1/22:: 3:55 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

ویرایش مطلب:19/4/1390:

امام خامنه ای:

انتظار لازمه‌اش آماده‌سازى خود هست. بدانیم که یک حادثه‌ى بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکى اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود. انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلى، به آن صورتى، به آن هیئت و خُلقى نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است.

****: دیگر در این وبلاگ در مورد اینگونه مطالب چیزی نوشته نخواهد شد»»»»»»

 

 

 

 

تخریب "ظهور بسیار نزدیک است" خدمت یا خیانت؟

فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است"   در مدت کوتاهی ایران و (شاید هم جهان! ) را درنوردید. از نظر سرنوشت تا حدودی شبیه فیلم اخراجی ها بود. اخراجی ها (که قسمت سوم اش را همین هفته قبل دیدیم و کلی هم خندیدیم) بر خلاف انتظار صاحبان سرقفلی عرصه سینما که فیلم هایشان هر روز صندلی های سینما را خالی تر می کرد با اقبال عمومی و فروش میلیاردی مواجه شد. میدان داران میدان فیلم سازی که از ورود یک جنگ برگشته متعصب باتوم به دست به حیاط خلوت شان حسابی عصبانی بودند؛ هرچه در توان داشتند برای تخریب آن به کار گرفتند از مجله های سینمایی و جشنواره فیلم فجر و منتقدین و... اما مردم کار خودشان را می کردند و تشخیص مردم از تشخیص نخبه!!! ها متمایز بود.

در مورد فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است" هم همین قصه اتفاق افتاد. فیلم و محتوای آن از نظر عامه مردم (که بعد از فتنه 88 می توان خواص نامیدشان) جالب بود و بزودی همه آن را دیدند و در آن تامل کردند. اما صاحبان سرقفلی عرصه مهدویت ظاهرا نپسندیدند و از این که عده ای بی اجازه و بی سلام و علیک پا به میدان آنها بگذارند ناخوش احوال شدند. عده ای گفتند باید روحانی باشی تا بتوانی در این عرصه ها قلم و قدم بزنی و عده ای کلا واژه های "ظهور" و "بسیار" و "نزدیک" و "است" را زیر سوال بردند و آقای کلباسی در برنامه به سوی ظهور (که من قبلا معنی ظهور نزدیک است را از اسم برنامه می فهمیدم!یعنی چی؟ ) گفت که اگر مراد از نزدیک همین نزدیک خودمان باشد توقیت (تعیین وقت برای ظهور) است و حرام است ولی اگر مقصود از نزدیک حتمی بودن آن باشد درست است!

سیاسیون که دیگر نگو و نپرس! هرکس از مشایی خوشش نمی آمد فیلم را به مشایی نسبت می داد! و هرکس از مشایی خوشش می آمد فیلم را به منتقدین مشایی! (سایت حامی مشایی تیتر زد: دم خروس بیرون زد: حمایت سایت منتقد دولت از فیلم...)

بازار سفر هم بعد از تعطیلات نوروز!!! دوباره داغ شد و عده ای به عراق و مشهد و قم و ... مسافرت کردند تا از علما و فضلا علیه سی دی "ظهور بسیار نزدیک است" بیانه ای مصاحبه ای نقل قولی چیزی بگیرند و اگر نشد لااقل یک تکذیبیه!!!

آنچه در این بین اتفاق نیفتاد واقع گرایی و عقل گرایی بود!

اگر فیلم را دیده باشید (که من دیده ام) می بینید که عوامل فیلم هیچ چیزی از خودشان نمی گویند. هیچ قیاسی نمی کنند و روایات را می خوانند و نقل قول های دیگران را با صدا یا بی صدا پخش می کنند. در مورد سید خراسانی؛ صدای آقای پناهیان را می شنویم که می گوید: در باره سید خراسانی کسانی که بخواهند قبول نکنند که مقام معظم رهبری است نمی توانند دلیلی برای حرف شان بیاورند. 

در مورد بقیه تطبیق ها هم علاوه بر اینکه معقول به نظر می رسد؛ فیلم همه را سؤالی و با احتمال مطرح می کند و هیچگاه به طور قطع نمی گوید.

اما می بینیم همان قضیه قهوه تلخ و بلدالملک اتفاق می افتد که  مخالفان ابتدا  می گویند: در فیلم با قطعیت تطبیق داده شده است. بعد با غضب ااخم می کنند و می گویند:  پدر سوخته! تطبیق با قطعیت می کنی؟ این کار حرام است، فعل حرام انجام می دهی؟  اصلا قطعیت.... فلان است و بهمان است ! و کسی نیست بگوید: این که شما رد می کنید و جنجال، در فیلم نیست!

نکته دیگر آنکه مخالفان زیر آب همه احادیث مهدوی به کار رفته در فیلم را می زنند برای آنکه فیلم را نامعتبر نشان دهند. در حالی که من (که فقط 4 تا کتاب علائم الظهور خوانده ام) بسیاری از آنها را سالها قبل حفظ بودم و بلد بودم و در کتابها و مقالات و سایت های همین مخالفان خوانده بودم و آنها به این احادیث استناد می کردند!

 حال اگر به فرض سخن مخالفان درست باشد و هزار سال یا چند هزار سال دیگر ظهور واقع شود و زمان استفاده از این احادیث برسد وقتی عالمان عرصه مهدویت زیر آب احادیث را زده باشند و هرگونه استفاده از این احادیث را با  تحریم توقیت ممنوع کرده باشند چه می شود؟ و زحمت پیشوایان ما که این احادیث را برای روز مبادا و هدایت جامعه شیعی و بشری فرموده اند به هدر نمی رود؟

بهتر بود بزرگان، بزرگی به خرج می دادند و اگر هم نقدی علمی و مشفقانه نمی کردند؛ صبر می کردند تا زمان،  راستی یا ناراستی ادعای این فیلم را نشان دهد؛ چرا که راستی یا ناراستی فیلم نهایت ظرف 3-4 ماه روشن  می شود.

صبری که می گوییم لازمه اش سکوت مبنی بر رضایت نیست، بلکه اعلام مخالفت بدون جنجال و توهین و به چوب تهمت راندن.

نکته آخر آنکه در همین سفر هایی که در بالا اشاره شد؛ پیش علامه کورانی هم رفته اند و از ایشان تکذیبیه گرفته اند ولی یک مطلب جالب در صحبت های ایشان وجود داشته که در خبرگزاری ها آمده بود. خبرنگار از ایشان می پرسد اگر شما مخالف این سی دی هستید چرا مخالفت تان را اعلام نمی کنید؟ ایشان می گوید: نوشتم. اما خواستم منتشر کنم امدند گفتند منتشر نکنید چون مقام معظم رهبری ناراحت می شوند. من هم متوقف کردم. بنویسیم سوء استفاده می کنند. ننویسیم سوء استفاده می کنند. والله چه کنیم. 

به نظر من که نکته جالبی بود. نظر شما چیست؟

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک دانلود فیلم "ظهور بسیار نزدیک است" در ادامه مطلب

 

لینک فیلم مستند ظهور بسیار نزدیک است :

1- با کیفیت بالا (750 مگ)(با پسوند DAT).

http://www.mediafire.com/?4r3q7afr2r5x0yw

http://www.mediafire.com/?bc3t1gu9hqqj8oq

http://www.mediafire.com/?vz0su37wmu69dv2

http://www.mediafire.com/?zz1r8hd9ys6vd01

http://www.mediafire.com/?zp2zg1lm22fa01u

http://www.mediafire.com/?pr65r5d51h6f793

http://www.mediafire.com/?hrznu0jp85tlz6m

http://www.mediafire.com/?bz131m2qv59pp63

http://www.mediafire.com/?2ff9utdc46m84yk

http://www.mediafire.com/?8ubo7utopnyax15

http://www.mediafire.com/?i7d2jacs1ixnz8q

http://www.mediafire.com/?sy9v87eillje6oq

http://www.mediafire.com/?fwet0n459fgzv9i

 

دانلود از سرور 4shared:


http://www.4shared.com/file/6y-lKYaH/AVSEQ01.html

http://www.4shared.com/file/5nVai6nA/AVSEQ01.html

2- کیفیت متوسط (280 مگ )(با پسوند WMV)

http://www.4shared.com/file/-egKuFMT/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/61pED70V/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/LUbQy7NU/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/bVCSZDyv/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/xdjiXA_K/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/uVmAJ2tH/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/Cn3yYJd1/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/Mpq1BKA_/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/qhoE-YeO/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/DxjR3Nx2/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/kg6krE_C/ImamMahdi.html

http://www.4shared.com/file/8dvOR0wd/ImamMahdi.html

3- کیفیت موبایل(43.2 مگ ) (با پسوند 3GP)

کیفیت موبایل بصورت مستقیم قابل اجرا و دریافت است.

http://www.4shared.com/video/4g-mnVWR/ImamMahdi.html

 





بازدید امروز: 39 ، بازدید دیروز: 46 ، کل بازدیدها: 936043
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ