سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد همزمان فیلم در سیما

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/6/13:: 7:25 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

نقد همزمان فیلم در حال نمایش در تلویزیون

یکی از دغدغه های فرهنگی امام خامنه ای که در دیدار اخیرشان ذکر کردند؛ پخش فیلم های نامناسب از تلویزیون بود. واقعیت آن است که بیشتر فیلم های غربی دارای کد های مخربی هستند که لابلای صحنه های جذاب بصری پنهان می شوند و گاه کل فیلم ، مبلغ یک ایده غربی است.

یک راه؛ نشان ندادن چنین فیلم هایی است که مسلما بسیاری مخالف آن اند بدلایلی که ذکر نمی کنیم. یک راه دیگر که کسانی مثل دکتر عباسی اعتقاد دارند؛ نقد این فیلم ها و باز کردن کد های جاسازی شده در آنهاست تا دید بیننده جوان ما باز شود و با بینش و بصیرت به تماشای آنها بنشیند. مشکل این راه دوم در آن است که فیلم را میلیون ها نفر می بینند ولی نقد مثلا دکتر عباسی بر آنرا حداکثر چند صد نفر می شنوند.

نمی دانم این پیشنهادم چقدر عملی است از لحاط تکنولوژیکی؛ اما به ذهنم می رسد که شاید بتوان با نقد همزمان فیلم در حال پخش این نقیصه را جبران کرد. بدین صورت که همزمان با دوبله فیلم، آنرا در اختیار یک منتقد مربوط (مثلا در مورد فیلم های آخرالزمانی دکتر بلخاری یا طالب زاده و...) گذاشت تا نقد خلاصه و فشرده ای تهیه شود، سپس این نقد بشکل زیر نویس در فیلم گنجانده و پخش شود.

بدین شکل بینندگان، در حال دیدن فیلم با یک سری از افکار خوابیده در پشت صحنه های فیلم آشنا خواهند شد و می توان بیننده را برای مطالعه بیشتر به مثلا یک سایت اختصاصی نقد ارجاع داد.

رونوشت به:

irib.ir 





بازدید امروز: 65 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 936326
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ