سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا زمان ظهور اجتماعی سیاسی عرفان فرا رسیده است؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/7/17:: 7:54 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آیا زمان ظهور اجتماعی سیاسی عرفان فرا رسیده است؟

 

 بینش و تفکر عرفانی از روزگاران قدیم مورد هجمه بوده است؛ به سبب عدم درک و درک نادرست عده ای تکفیری که همواره بزرگان و صاحب نظران عرصه عرفان را مورد تکفیر و تفسیق قرار می دادند و با استفاده از پایگاههای اجتماعی و حکومتی شان، آنها را بردار می کردند و یا بر آتش.

 

اینگونه بود روزگار؛ که عرفان در گوشه های عزلت خزید و در سینه های عزیزان طی طریق کرد تا به قرن آهن و آجر رسید. در میانه بلبشوی نظریات مادی حکومت و خدمت که ادعای خاتمیت عقل و فهم و راه بشر را به یمن انحصار همه بلندگوها داشتند، ناگهان عارفی از کنج یک تاریخ رنج و طلب و طی طریق برخاست و در صور اسرافیل دمید که: لا مؤثر فی الوجود الا الله و شن های بیابان هم جنود خدایند و خرمشهر را خدا آزاد کرد و آمریکا شیطان بزرگ است و ...

 

امام (ره) نوید یک شروع تازه بود. شروع نسلی از بشر که عارفانه می اندیشند و عارفانه می زیند، عارفانه 8 سال می جنگند و عارفانه می میرند.

 

عرفان اهل دفاع جانانه هست اما اهل دوستی و محبت به همه موجودات عالم است که بشر گل سر سبد آن است. عرفان جامع جمیع اسماء الهی است جمال و جلال.

 

عرفان همان حلقه ایست که می تواند به حول و قوه الهی همه بشریت را گرد هم آورد و به سوی امام بشر که کانون انتشار عرفان الهی است سوق دهد. جمهوری اسلامی و قیام آن بزرگ عارف حق رسالتش را بخوبی ادامه داده و انگار از گوشه گوشه جهان مردمان پس از خوابی طولانی مادی، چشم می مالندو بیدار می شوند و بر اندام رسای انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار بیداری می نگرند.

 

آیا  نظریات عرفانی امام (ره) پیاده خواهد شد؟ و جهانگیر خواهد شد؟ آیا عرفان در مدیریت جلوه خواهد کرد؟ یا منتظر امام عارفان خواهد ماند؟

وآخر اینکه، نکند باز بساط تکفیر و تفسیق برای مقابله با عرفان و مدیریت عرفانی بر پا شده است؟





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 934993
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ