سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آفات تهران:3- مصرف تولیدات خارجی

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/3/4:: 9:26 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

آفات تهران:

3- مصرف تولیدات خارجی

در ادامه بحث آفات تهران که گفتیم مستقیم و غیر مستقیم بر سرنوشت کل ایران اسلامی تأثیر می گذارد، به نکته دیگری می رسیم که با رهنمود مقام معظم رهبری در سال جدید ارتباط دارد:

تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

در فرهنگ تهرانی شاید به دلیل آنکه قسمت اعظم درآمد کشور را تهرانی ها از آن خود می کنند (کارخانه دار های بزرگ، وارد کنندگان و صادر کنندگان اصلی، وزرا، وکلا، مدیران اعظم، تولید کنندگان بزرگ، خانواده های سرمایه دار عمدتا در تهران اند)؛ مصرف جایگاه ویژه ای دارد و نوع مصرف جایگاه ویژه تر.

مهم نیست آنچه می خری چیست و چه کاربردی دارد، مهم آن است که چه برندی و «مارک» ی دارد و یا به اصطلاح «مارک» هست یا نه.

انگار مارک دار بودن ِ«مصرف» فرد خود وی را مارک دار می کند و به وی هویت می بخشد. هویت به چه معنی؟ به این معنی که وی هم از طبقه بالا و با کلاس و پر درآمد جامعه است و به او احساس رضایت درونی می دهد. 

در این میان «کنترل» این فرهنگ و درمان آن کاری دشوار و زمان بر است. رسانه ای که نقش اساسی در درمان این فرهنگ دارد همه می دانیم: صدا و سیماست و شبکه تهران به عنوان شبکه مخصوص تهرانی ها.

البته در مرحله اول باید برنامه ریزان صدا وسیما جوری برنامه ریزی کنند که بر آتش این فرهنگ غلط ندمند! تا درمرحله بعد عده ای بیندیشند که چگونه برنامه هایی باید ساخته شود که جنبه درمانی داشته باشد.

بقیه فعالان عرصه فرهنگ و هویت هم که بعید است کسی رسالت خود را در این امر نداند و بقول حضرت بهجت (ره) هرکس به آنچه می داند عمل کند. از جمله می توان به نقش خطیبان مذهبی در تبیین این قضیه اشاره کرد که اکنون با فتوای مقام معظم رهبری مصرف کالای خارجی همانند هر امر خلاف فتوای مراجع گناه محسوب می شود و اگر این برای جامعه جا بیفتد که مراجع حکم شان چیست جامعه مذهبی ما بسرعت اجابت خواهد کرد.





بازدید امروز: 27 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 935013
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ