سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازمان سالم

ارسال شده توسط در 94/3/19:: 6:47 عصر

در جایی در سیاره ای آن سوی کهکشان عزیزمان! دوتا اداره وجود داشتند به نام "الف "و" ب" .
در اداره "الف"فساد اداری زیادی وجود داشت   و هرمراجع فاسدی  که به این اداره وارد می شد  به راحتی باچند برخورد ساده  با کارمندان  می توانست با مقداری رشوه و... کارنادرست و غیر قانونی خود را انجام دهد.
اما در اداره "ب" همه کارمندان و مدیران سالم و قانونمند بودند . و افراد فاسد احتمالی  هرگز نمی توانستند  به راحتی دراین اداره فردی فاسد یا رشوه گیر و اهل روابط غیر سالم پیدا کند پس:


1-افراد و شبکه های فاسد سعی زیادی کردند تا یک واسطه فاسد در این اداره پیدا کنند .یااینکه  فرد سالمی را با وسوسه های مختلف تطمیع یا تهدید یا اغفال کنند.
2-اما این کار خیلی سخت بود پس به طور همزمان افراد و شبکه های فاسد سعی می کردند که افراد ناسالم  و وسوسه پذیر جدیدی را به این سازمان وارد کنند و نفوذ دهند.
3-آن ها تمام تلاش خود را به کار بستند تا این واسطه های ناسالم را دراین سازمان سالم  بیشترکنند و نیز قدرت سازمانی آن ها را ارتقا دهند و بطور همزمان از نفوذ و قدرت افراد سالم و غیر وسوسه پذیر هرچه بیشتر بکاهند. 
4-به مرور زمان افراد ناسالم درون شبکه نیز جهت راحتی  و سهولت بیشتر در  درون سیستم خود به حذف یا تطمیع  افراد سالم و تقویت  وارتقاء افراد ناسالم کمک کردند
5- و در مرحله بعد خود افراد  فاسد درون سیستم به دنبال جذب مشتریان و مراجعان فاسد و یا اخاذی و مطالبه رشوه از کل مراجعان به اداره در قبال انجام امور غیر قانونی و حتی قانونی !!مراجعان بودند.  
و.....


 باید عرض کنم که این همان روندی بود که قبلا در اداره "الف" به واسطه عدم نظارت دقیق و عادلانه  اجرا شده بود .

 

--------------------------------------------------------------------------------------
پ.ن: یکی از دوستان که گویا به تازگی از این سیاره اومده تذکر جالبی رو دادن که بد نیست اینجا عرض کنم:
یه وقتایی هم هست که به دلایلی در یک سازمان تشخیص داده میشه که به نفع سازمان است که یک سری منافع درون سازمانی بر منافع ومصالح کل سیاره ارجحیت داده بشه پس به طور سازمانی زد و بند و پارتی بازی هایی از بالا به پایین دیکته میشن. مثلا فدراسیون "لاب توف"(یک ورزش محبوب در سیاره فوق الذکر) احساس می کنه که اگر اهل زدو بند و پارتی بازی و رابطه بازی پشت پرده نباشه  حقش به راحتی پایمال میشه پس می گرده دنبال یه سری آدم هایی که توی رابطه بازی و روابط پشت پرده استاد هستند تا کارش رو راه بندازه .خوب البته این آدم ها هم که هرجایی باشن در درجه اول به نفع خودشون و ایل وتبارشون کلی زد و بند می کنند اما در درجه بعد ممکنه یه قدم هایی هم به نفع سازمان بردارن .





بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 138 ، کل بازدیدها: 936405
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ