سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با حضرت عزرائیل دوست شوید

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/9/29:: 9:20 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

با حضرت عزرائیل علیه السلام دوست شویم


1.هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.


2. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذ کر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

3. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

4. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست.
غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

5. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.


6.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.

7. تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود.
اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.

8. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

9. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحما نی و… . کار محبت همین است.

10. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

11. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

12. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.

13. ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله

14. "دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند." 

15. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند

حاج اسماعیل دولابی

منبع:

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/179065/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B2%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D9%82-%D8%B4%D9%88%D9%8A-%D8%BA%D8%B5%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AD%D8%AA%D9%91%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%DA%A9%D9%86


علت گرانی (طنز)

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/9/21:: 12:12 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علت گرانی (طنز). کپی پیست از یک ایمیل با اندکی تلخیص!

 

مردان قبیله ای سرخ پوست از رییس جدید می پرسن: آیا زمستان سختی در پیش است؟ رییس  قبیله جواب میده «برای احتیاط برید هیزم تهیه کنید» بعد میره به سازمان هواشناسی کشور زنگ میزنه: «آقا امسال زمستون سردی در پیشه؟» پاسخ: «اینطور به نظر میاد»، پس رییس به مردان قبیله دستور میده که بیشتر هیزم جمع کنند و برای اینکه مطمئن بشه یه بار دیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «شما نظرقبلی تون رو تایید می کنید؟» پاسخ: «صد در صد»، رییس به همه افراد قبیله دستور میده که تمام توانشون رو برای جمع آوری هیزم بیشتر جمع کنند. بعد دوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «آقا شما مطمئنید که امسال زمستان سردی در پیشه؟» پاسخ: بگذار اینطوری بگم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر!!! رییس: از کجا می دونید؟ پاسخ : چون سرخ پوست ها دیوانه وار دارن هیزم جمع می کنن!!

خیلی وقتها ما خودمان مسبب وقایع اطرافمان هستیم .. حالا بنظر شما چی تو بازار در آینده گرون میشه ؟؟


*: البته به نظر من شاید نقش مردم قبیله پر رنگ تر باید باشه و نه فقط انفعالی


اخلال گر اقتصادی چه کسی است؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/7/20:: 9:6 صبح

 

بسم الله الرحمن الرحیم


اخلال گر اقتصادی چه کسی است؟

در باب اقتصاد اسلامی صحبت زیاد شده است و تبیین کمتر؛  و شاید در میان اقتصاد دانان که همه بر پایه اقتصادهای وارداتی علم آموخته اند کمتر کسی ست که اصلا به اقتصاد اسلامی اعتقاد داشته باشد.

اقتصاد اسلامی که می گوییم سریع ذهن مان می رود به سمت یک علم کلاسیک و مدون که البته وجود خارجی ندارد. اما چه کسی ست که نداند پدران ما قرن هاست که بر اساس اقتصاد اسلامی روزگار گذرانده اند؟ جایی که خمس و زکات داده اند، جایی که دست همسایگان تنگدست را گرفته اند، جایی که در معامله غش نکرده اند، جایی که در خرید و فروش دروغ نگفته اند، جایی که به سود کم قانع بوده اند، جایی که برای طرف معامله آرزوی برکت کرده اند، جایی که برای شاهدان معامله مبلغی به عنوان شیرینی داده اند، جایی که...

اما حالا چی؟ اقتصادمان را کسانی تعریف می کنند که تنها کلام مقدس نزد شان «سود » است. و در این آشفته بازار دائم درگیر اخلال گران اقتصادی هستیم. اما براستی اخلالگران کیستند؟

- قدر مسلم اولین مرتبه همانهایند که همه به عنوان اخلال گران می شناسیم و هر از گاهی بعضی شان دم به تله قوه قضائیه می دهند.

- اما آیا از این مرتبه های دیگر می توان چشم پوشی کرد:

-همه ما هایی که تحت القائات رسانه ها و تحت تربیت مادی گرایان خدایمان پول و «سود» شده است و به هر چیز از جنبه «سود آوری» اش نگاه می کنیم. در این میان بعضی از ما که حتی افرادمؤمنی هم هستند و در وبلاگ هایشان دائم ذکر ظهور می کنند و چشم وبلاگ های شان اشک آلود ندبه های دلتنگی است؛ باز هم در آشفته بازار ارز و سکه به دنبال «سود» اند و بر اساس روایات آخرالزمانی بازار ارزو سکه را پیش بینی می کنند و برای خرید و نخریدن زمان ارائه می کنند!

کسی که در حالت عادی هیچ ارتباطی با ارز و سکه نداشته وقتی بازار را آشفته می بیند برای «سود» دلار می خرد و سکه و طلا؛ حتی کارگر نظافتی اداره ما نیز.

آیا بر اساس اصول اسلامی مان، و آنچه پدرانمان به آموخته بودند؛ خرید و انبار کالایی که در بازار مسلمین کم یاب شده است مجاز است؟ آیا می توان وقتی همه دارند حس می کنند که ارز و سکه کم شده و رو به گرانی است؛ اقدام به خرید برای «سود» کرد؟ ما که گمان می کردیم نمی توان و این کار نهی شرعی دارد.

- همه آنهایی که ردای تبلیغ اسلام را پوشیده اند و وظیفه دارند در میان مسلمین فریاد بکشند که آی مسلمین! این راه درآمد زایی و کسب «سود» مشکل شرعی دارد. همه آنها در این اخلال اقتصادی شریک نیستند؟ باید آنقدر بگویند و بگویند تا صدای شان بگیرد ولی خسته نشوند تا همه شنیده باشند و حجت برای همه تمام شده باشد. حالا اگر باز هم عمل نکردند دیگر خودشان جهنم را به اختیار با آن چند دلار و چند سکه خریده اند.

-همه کسانی که اهل بازار نیستند اما چشم به شایعات دوخته اند و گوش خوابانده اند تا شایعه چیست تا باز نشرش کنند و در تهییج فضای ملتهب کمک کنند و فضای نا امیدی را گسترش دهند. آیا باز نشر شایعه منع شرعی ندارد؟ و آیا ما مسلمان نیستیم؟

در آخر می رسیم به اینکه هرچه هست از قامت و اندام نا موزون ماست!


 


حریم و تحریم

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/7/6:: 11:7 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

حریم و تحریم

این دو کلمه به هم ربطی ندارند فقط ارتباط شون اینه که از تنبلی توی یه پست می ذارم.

امسال اولین ساله که تولد امام رضای عزیز و رئوف رو مجاورشون هستم. یعنی دیگه مهمون نیستم و مجاور- میزبان محسوب میشم. از امام رضای مهربون  ممنونم که اجازه داد در حریم شون ساکن بشم. امیدوارم و همواره دعا می کنم که علاوه بر ظاهر در باطن هم در حریم شون و تحت ولایت شون قرار بگیرم. خودم و خانواده ام و دوستانم و هم شهری هایم و هم استانی هایم و هم وطن هایم و همه انسانهای روی زمین. امیدوارم فرزندشون بیان و همه ما زمینی ها لیاقت محرم شدن به حریم امن ایشون رو پیدا کنیم.

اما تحریم. امروز خوندم که پس از تحریم گوگل توسط مسلمانان رتبه گوگل در الکسا پایین اومده و برای اولین بار دیگه پربازدیدترین سایت جهان نیست! کاشکی مسلمونا در امور دیگه هم می تونستن  با هم متحد شن و به تجربه دریابن که چه قدرت عظیمی دارن. کاش هر کدوم از مسلمونا یه سطل آب برمی داشت!


دروغ بزرگ مرد

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/6/5:: 10:54 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

دروغ بزرگ مرد

نیل آرمسترانگ که گفته می شود در یک فیلم دروغین نقش فضانوردی که برای اولین بار و به عنوان اولین انسان پایش را بر روی کره ماه گذاشت را بازی کرده است درگذشت.

بیشتر بدانید


مصنوعی، حتی چین پرده هایمان!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/4/27:: 11:49 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مصنوعی؛ حتی چین پرده هایمان

معمولا به جزئیات خصوصا وسایل منزل توجه ندارم. اما این روزها که به مناسبت مجلسی لازم شد پرده های سفارشی یکی از بستگان را تحویل بگیرم و نصب شدنش را (بالاجبار) ببینم؛ متوجه چین های زیبای پرده ها شدم!!!  چین پرده ها هم به مدد صدها سوزن به شکلی موزون فیکس شده اند! نمی شود به ترکیبش دست زد چون زیبایی اش به فیکس بودنش است! درست مثل یک نقاشی می ماند فقط سه بعدی! با خودم می گویم مگر پرده فلسفه اش چیست؟ چرا از پارچه است و از یک چیز سخت تر نیست؟ مگر نه برای این بوده که بشود کنارش زد؟ مگر چین هایش نه برای این بوده که باد که از پنجره می وزد چین هایش موج بدارد و روح آدم را بنوازد؟

 دلم گرفت از این همه زیبایی مصنوعی! درست مثل گلهای زیبای مصنوعی، طبیعت زیبای مصنوعی، میوه های زیبای مصنوعی، زنان و دختران زیبای مصنوعی! عروس های زیبای مصنوعی! حرف زدن های زیبای مصنوعی ! محبت کردن های زیبای مصنوعی! احترام گذاشتن های زیبای مصنوعی! لباس پوشیدن های زیبای مصنوعی! دکوراسیون های زیبای مصنوعی!  و...

 


مرغ عشق

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/4/4:: 11:55 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مرغ عشق

ریحانه و بهار جشن تولدشون یه جفت مرغ عشق هدیه گرفتن. ما که اصولا پرنده باز نیستیم و حوصله این کارا رو نداریم اما بالاخره کیف شو بچه ها می کنن و نگهداری شونو مامانشون و کمی هم من!

اما اونچه مد نظرمه اینه که رفتار این پرنده ها خیلی جالبه.

پرنده نر (مرد!!!) در طول شبانه روز روی میله قفس می نشینه و چرت می زنه. در سکوت مطلق! مگر خیلی مجبور بشه یه جیکی بکنه!

پرنده ماده (زن!!!) پیوسته داره ورجه وورجه می کنه. دائم صدا های جورواجور درمیاره. هی به پر و پای اون یکی می پیچه و ازش می خواد قاطی بازی بشه اما دریغ از عکس العمل اون یکی!

پرنده ماده نسبت به اطرافش خیلی حساسه و عکس العمل نشون میده. دوست داره از همه جای قفس سر در بیاره! هی وسایل اطرافش رو جابجا کنه! قلمروش رو شدیدا محافظت می کنه! نسبت به ورود غریبه عکس العمل شدید نشون میده.

پرنده نر پس از اصرار های فراوان اون یکی کمی از جاش تکون می خوره !

برای پرنده نر ورود غریبه به قفس خیلی اهمیت نداره و توجهشو جلب نمی کنه!

***... ,وتازه اینها دو تا مرغ عشق اند؛ حالا تصور کنید یک زوج که مرغ عشق نباشند چقدر با هم تفاوت دارند؟!!!


واجبات شرعیِ اجتماعی و اقتصادی

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/1/17:: 12:37 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

واجبات شرعیِ اجتماعی و اقتصادی

یک موضوعی که در میان ما کمتر مورد توجه قرار گرفته، واجباتی است که کمتر شرعی محسوب می شوند! مثل چی؟ مثل همه قوانین اجتماعی. نقل شده که حضرت امام که در فرانسه بودند اجازه ندادند در منزل شان گوسفند قربانی کنند چون بر خلاف قوانین بهداشتی کشور فرانسه بود و نیز این استفتا از ایشان منقول است که تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی گناه محسوب می شود.

ولی ما هنگام سبقت غیر مجاز یا سرعت غیر مجاز یا عبور از چراغ قرمز! اصلا احساس گناه شرعی نمی کنیم و بیشتر به اطرافمان نگاه می کنیم که پلیس فیزیکی یا الکترونیکی (دوربین) هست یا نه.

گناه های سیاسی و اداری و ... هم بر همین منوال است.

اما غرض از این نوشته حکم مرجع تقلید در سال جدید در مورد لزوم حمایت از کالای داخلی و پرهیز از خرید کالای خارجی است. آیا ما در نظر می گیریم که این یک فتوای اقتصادی است و تخلف از آن گناه شرعی ِاقتصادی ؟

 


انتخاب اصلح

ارسال شده توسط در 90/12/3:: 5:6 عصر

◊بازار شام وناهارهای تبلیغاتی یه ماهی هست که (توی شهرستان ما)راه افتاده .به یکی از دوستان که اسپانسر! یکی از این مراسم -که مثلا به عنوان مجالس مذهبی ومهمانی های مختلف برگزار میشه -بود میگم  این نذر ها جواب میده خیلیا حاجت گرفتن .لبخندی تحویل میده وحرفو عوض میکنه

◊یکی دیگه از بچه ها یه کاراداری با اداره آموزش وپرورش داره هرچی زنگ میزنه کسی برنمیداره زیرلب وغرغرکنان میگه ای بابا این آموزش وپرورش هم که موقع انتخابات تعطیله

◊یکی از مسئولان شهرستان هم طی بخشنامه ای به همه ادارات طی رهنمودی مفصل مدرک داشتن، فرموده اند که فعالیت کارمندان ادارات شهر وحضور آنان در ستادهای تبلیغاتی ممنوع می باشد و...


دنیای ما اینجوری است

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/5/16:: 7:26 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

دنیای ما اینجوری است

دیروز که داشتم با تاکسی میرفتم خونه؛ رادیوی ماشین خبر می داد که دانشمندان! یک دستگاه شمارش لقمه!!! اختراع کرده اند که مانند ساعت مچی به دست بسته می شود و حرکات دست را تجزیه و تحلیل کرده و تعداد لقمه خورده شده را شمارش می کند و درجاهایی مثل رستورانها و مهمانی ها که فرد مراقب رژیم غذایی خویش نیست بسیار کارآمد است و  هشدار می دهد و دارای حافظه....

دیشب اخبار تلویزیون اعلام کرد که در سومالی بر اثر قحطی در سه ماهه گذشته 30000 کودک  مرده اند و مادران بسیاری از مرگ کودکان خویش در راه رسیدن به اردوگاههای پناهندگان گفته اند و...

صبح عطرم که تمام شد؛ شیشه آن را که بسیار خوشکل بود داخل سطل آشغال کنار خیابان انداختم.

آیا عطرروحم تمام شود، شیشه جسمم -هرچند زیبا - جز لایق زباله دان گور خواهد بود؟ چه کسی می داند چقدر عطر روحش در شیشه جسمش باقی است؟ 

********************

*: شماره سیبا: 0199999999003  (علاوه بر شماره 99999 که آقا کمک کردند) برای کمک به مردم سومالی در نظر گرفته شده. می توانید از هر عابربانکی پرداخت نمایید


   1   2      >



بازدید امروز: 48 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 935034
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ