سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی بدو !که تموم شد.

ارسال شده توسط در 88/11/5:: 8:42 صبح

بخوانیم:

...مالک/ ملک و املاک نداشت/ مالکِ اموالش نبود / مالکِ نفسش بود...

...یکی از محافظان‌تان را/ مامور کنید/ که به جای جسم‌تان/ مراقب نفس‌تان باشد...

کل مطلب

وبلاگ آقای قدیانی بانام قطعه 26

پاورقی:به قول یکی از دوستان درباره کارهای  فرهنگی هم می توانیم این رابطه( تولید،توزیع،مصرف) را به کار ببریم ارزش توزیع هم دراین آشفته بازارنه تنها کمتر از تولید نیست بلکه .... . به هرحال امیدواریم که دراینجا هم کمی مصرف گرا باشیم.


باید با فریب‎دهندگان پشت‎گرم به قدرت و ثروت و موقعیت، درآویزند

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/10/21:: 8:1 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

 

هرچند خیلی دیر؛ شاعر عارف مسلک به سخن درآمد و چنین گفت:

 

...

پاره‎کنندگان و آتش زنندگان تصاویر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، این زمره رنگ و نیرنگند که همچنان قصاب‎وار در کعب سران جنبش سبز می‎دمند و نهان‎روشانه با سخنانی چرب و نرم، چهره‎ای دلسوز مردم و انقلاب و امام و اسلام و دانشجویان و مدعیان اصلاح‎طلبی و دیگران، از خود و همگنان خود رقم می‎زنند. اگر فتنه‎‎ای هست - که هست، آن‎هم تاریک‎تر از فرجام اهریمن – زیر سر آموزگاران ریاکاری است. اگر مدعیان مبارزه با فتنه سبز، به‎راستی اهل قبله‎اند و پیرو ساحت ولایت و غمخوار امت، به‎جای درآویختن با فریب‎خوردگان بی‎پشت و پناه، با فریب‎دهندگان پشت‎گرم به قدرت و ثروت و موقعیت، درآویزند.

ورنه این گیر و دار چندان به درازا خواهد کشید که جانفرسایی فراگیر شود و نان به بهای جان باشد و تن، ارزان و حق، فراموش و چراغ دین خاموش، چنان‎که حضرت ختمی مرتبت(ص) فرمود: «... لا یسلم لذی دین دینه، الا من هرب من شاهق الی شاهق...» - دین هیچ دینداری بی‎گزند نمی‎ماند مگر آن‎کس که از کوهی به کوهی دیگر می‎گریزد.

می‎گویند فتنه است، اما در افتادن با برگ‎های زرد و پژمرده درخت فتنه که سراسیمه از شاخه‎ها جدا می‎شوند و چرخ‎زنان راه زوال در پیش می‎گیرند، خود فتنه‎ای دیگر است و ژرفتر کردن ورطه. تا کی قرار است از فریبی به فریب تازه‎تری پناه ببریم؟

ریشه درخت فتنه و ساقه کلان و شاخه‎های قطورش، در پناه هویت صنفی و قدرت سیاسی و امکانات غول‎آسای اقتصادی از هر آسیبی در امان هستند، و مدعیان مبارزه با فتنه، گروهی برگ چرکین تا چرکین پود را هدف گرفته‎اند؛ و نه لااقل میوه‎های حنضل‎آسای این شجره خبیثه را که معلوم نیست چگونه از همین فرودگاه مهرآباد به‎سادگی سوار هواپیما می‎شوند و به آمریکا و اروپا می‎روند تا در برابر رسانه‎های فسرده و منفعل داخلی، رونق‎افزای بازار رسانه‎های مهاجم بیگانه باشند.

می‎گویند «فتنه» است و دعوی خشکاندن ریشه‎های فتنه را، دهان به عربده گشوده‎اند، اما «ریشه‎ها» همچنان بر صدر می‎نشینند و قدر می‎بینند و به مسلمین «ریش» می‎فروشند و گاو مام میهن را به پشتگرمی یهود و نصارا می‎دوشند. البته بعید نیست که من و امثال من از قافله عقب مانده باشیم. «غیرانتفاعی» نامیدن مدارس و دبیرستان‎ها و دانشگاه‎های «انتفاعی» را دیده‎ایم و چشم پوشیده‎ایم بهره عنوان دادن ربا را نادیده انگاشته‎ایم و فروختن اموال عمومی و سرمایه‎های ملی را به دولتمردان، خصوصی‎سازی پنداشته‎ایم و... چرا نباید «فتنه» بگوییم و سرگرم کردن خلایق (عوام‎فریبی) مراد کنیم؟ می‎بینید که بنده حسابی از قافله عقب مانده‎ام. شاید قرار است که مخالف و موافق در پوشش «فتنه» تمرین دموکراسی کنند و ماهی چندبار گروهی متاع «کفر و کین» به بازار سیاست‎زدگی بیاورند و گروهی دیگر «مهر و دین»، و هر از چندگاهی با یکدیگر دست و پنجه‎ای هم نرم کنند و هر دو فریق در مغاک حریف چشم بدوزند و چندان سماجت بورزند که هریک اندک اندک به دیگری بدل شود. اما اگر «الفتنه اشد من القتل» هنوز هم مورد قبول حضرات اهل سیاست و ارباب قدرت است، رجای واثق داریم که لااقل ریشه‎های فتنه را مورد لطف و مرحمت قرار داده و از آن‎ها بخواهند که از تحریک جوان‎های ساده‎لوح دست بردارند و آن‎ها را سپر بلا قرار ندهند والا در همین دنیا غرامت این گُربزی را، دیر یا زود خواهند پرداخت.

...

نکته دیگری که باید عنوان کنم نقش «خبیثات» در فتنه اخیر است. این بنده سال‎ها پیش تحت عنوان «دوزخ پایتخت» مقاله‎ای در نشریه صبح داشتم که بعدها بخشی از آن را در فیلم «فقر و فحشاء» قرائت کردم. جز در آن مقال، در بسیاری از مقالات نشریه بدفرجام «مهر»، و دیگر روزنامه‎ها و هفته‎نامه‎ها، از لزوم تغییر پایتخت به تلویح یا به تصریح سخن به میان آمده است. آن روزها گمان می‎بردم سهل‎انگاری و بی‎کفایتی موجب شده که حضرات به ام‎القرای جهانی اسلام نامیدن این «کشور شهر» دلخوش باشند. الان می‎فهمم که جماعت در انتظار چنین هنگامه‎ای، شبحی از توسعه را به‎جای تأسیس «مدینه طاهره» به خورد خلق خدا داده‎اند.

در یکی از مقالات خود به تصریح گفته بودم که «ازدحام نفوس» در پایتخت، دستگاه سلطنت را سرنگون کرد و شدت یافتن این ازدحام همچنان خطرآفرین است، اما الان کار از این حرف‎ها گذشته است و خصومت فتنه‎جویان دایره وسیع‎تری پیدا کرده و «مذهب اصالت زن» (فمینیسم) با سوسیال دموکراسی مهندس رهنورد و لیبرالیسم محمد خاتمی گره خورده و ظاهرا چنین به نظر می‎رسد که «جنبش سبز نرم» و «سبز نرم جنبش» و «نرم جنبش سبز» با به خیابان کشاندن «لکاته‎»ها و «مخنث»ها، قصد هدف گرفتن سیدنا القائد را دارد، اما... چه‎هاست در سر این قطره‎های محال‎اندیش.

یوسفعلی میر شکاک


نگرانی حضرت روح الله از یک جدایی

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/10/16:: 6:5 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حجه الاسلام رسایی در نطقی در مجلس:

آقای هاشمی ! اگر در سر دادن شعارهایی به منظور حذف ولایت فقیه شک دارید ، خب از نزدیکانتان که به منظور سازماندهی اغتششات روز عاشورا یکی از لندن و دیگری در زیر پل کالج در جمع آشوبگران بوده ، سئوال کنید.

والله قسم که ما دفاع از ولایت را از مثل شما آموخته ایم ، یادتان هست امام امت در آخرین ساعات عمر پربرکتشان در حالی که دست در دست شما و رهبری معظم داشتند فرمودند که من برای انقلاب هیچ خطری احساس نمی کنم مگر جدایی شما دونفر و آن روز رهبر انقلاب خطاب به امام امت فرمودند که مطمئن باشید که این جدایی هرگز از جانب من اتفاق نخواهد افتاد. این اتفاق از جانب رهبرمان نیفتاد بلکه ایشان بارها و بارها آغوش باز کرد اما هر بار جز بی مهری چه دید؟

و امروز ما شاهد چشمان نگران رهبرمان هستیم که به دلیل رفتار برخی از خواص خون دل می خورند وفریاد " أین عمار" سر می دهند. آقای هاشمی لطفا یک بار دیگر به گذشته برگردید و خاطراتتان را مرور کنید و بیاد بیاورید که امام فرمود : الله الله فی بیوتکم .


یمن انشاءالله!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/7/9:: 6:42 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 
سیاستمدار عربستانی فاش کرد:
عربستان اعضای القاعده را برای جنگ با شیعیان یمن اعزام کرده‌است

خبرگزاری فارس: یک سیاستمدار مخالف دولت عربستان فاش کرد که کشورش با هدف افزایش نفوذ بر یمن از دولت این کشور در جنگ با جنبش شیعی الحوثی حمایت می‌کند و اعضای سابق القاعده را برای جنگ با این جنبش بکار گرفته است.


به گزارش فارس، "فواد ابراهیم " سیاستمدار مخالف دولت عربستان به شبکه تلویزیونی "العالم " گفت: "علی عبدالله صالح " رئیس جمهور یمن در جنگ با جنبش الحوثی از عربستان کمک و پول دریافت می‌کند و بی‌شک ریاض پول و اسلحه بسیاری در اختیار دولت یمن برای ضربه زدن به این جنبش قرار می‌دهد.

ادامه مطلب...

انیشتین شیعه بود!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/6/16:: 6:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

به گواه حضرات آیات عظام ، شیخ لطف الله صافی گلپایگانی و شیخ علی صافی گلپایگانی که از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بودند ؛  فیزیکدان و ریاضی دان بزرگ جهان،  آلبرت انیشتین به دست آیت الله العظمی بروجردی به آئین تشیع گرویده و بنا بر دستور معظم له  از بیان این مطلب تا اواخر عمر خود به دلیل حفظ جانش ، خودداری کرده است.

....

اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج­ البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه­ ی مجلسی (که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می­ شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی­ شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده­اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می­کند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می­خورد و آن ظرف واژگون می­شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می­گردند مشاهده می­کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گران بهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه­ ی "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می­نویسد....
... ادامه مطلب در سایت موعود


امتحان اصحاب

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/5/12:: 7:28 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شعری از آقا علیرضای عزیز:

گردونه ی امتحان به اصحاب افتاد

نوبت به خروج میر کذاب افتاد

برنقش «ولایت علی»ش آب افتاد

درراستی عقیده اش تاب افتاد

باز هم منتظریم جوون!

 


من همان آدمم!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/5/7:: 4:24 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

«چهار سال و چهار روز قبل احمدی نژاد به من چه گفت؟ 

حوادث روزهای اخیر به ناچار یکی مثل من را که پذیرفته در قالب این فضای بی مرز با مخاطبانش ارتباط برقرار کند، مجبور می کند که علی رغم کمبود وقت و فشار کاری ، ‌با فاصله کوتاه تری یادداشت های خود را بر روی سایت قرار دهد. در آخرین یادداشتی که در همین قسمت قرار دادم در خصوص ملاقاتی با دکتر احمدی نژاد بود و در آن ضمن ارائه تحلیلی در خصوص رفتار آقای مشایی ، اظهار امیدواری کردم که خدا کند آقای مشایی با عملش تحلیل ما را به دیوار بکوبد! آقای مشایی استعفا داد هر چند پس از انتشار عمومی نامه رهبری. دو روز قبل نیز رهبر معظم انقلاب در سخنانی ضمن حمایت تلویحی از آقای احمدی نژاد و مشایی،‌ استفاده از این شخصیت مورد اعتماد رییس جمهور را در جایگاه های اداری دیگر باز گذاشت و در واقع باب اعتراض های بعدی در این خصوص را بست،‌ به همین دلیل هر چند برخی می توانند همچنان منتقد باشند اما به نظرم معترض بودن درست نیست و برخلاف جهت گیری رهبر انقلاب است. باید پذیرفت که این انتصابات از جمله اختیارات رییس جمهور است و جز جایگاه رهبری انقلاب که بر اساس مبانی شرعی و اصول صریح قانون اساسی می تواند با آن مخالفت کند،‌ دیگر اشخاص در هر جایگاهی حق اعتراض و یا دستور تغییر ندارد و فقط می توانند منتقد باشند.

 

حوادث اخیر که به دنبالش یادداشت ها و مصاحبه های افراد مختلف منتشر شد، متاسفانه رییس جمهور مکتبی و ولایت پذیر را در مظان اتهامی نادرست قرار داد . این تعلل در اجرای فرمان رهبری از آنجا که برای بسیاری از دوستداران و حامیان احمدی نژاد و حتی مخالفانش غیر منتظره بود ،‌ سبب شد تا شائبه این که احمدی نژاد هم مانند برخی از شخصیت های سیاسی دیگر در برابر اجرای فرامین قانونی رهبری مقاومت می کند و حاضر به پذیرش آن نیست،‌ تقویت شود. در حالی که این تصور در خصوص احمدی نژاد که بارزترین ویژگی وی همسویی با رویکردهای ولایت است ،‌ منصفانه نیست . به همین دلیل لازم دیدم تا به دو خاطره ام با آقای احمدی نژاد اشاره کنم .

 

چهار سال قبل پس از رقابتی سخت و سنگین بین دو کاندیدا وقتی مردم احمدی نژاد را با رای هفده میلیونی برگزیدند،‌ بنده و برخی از دوستان فعال دیگر به منظور جلسه ای در منزل پدری دکتر احمدی نژاد بودیم – که خدایش بیامرزد – جلسه به اتمام رسید و کم کم تلفنی و حضوری اخبار صندوق های مختلف رسید و تا حدودی ترکیب آرای مردم که حکایت از پیروزی دکتر می کرد، مشخص شد. صحبت ها و تحلیل های مختلفی بین دوستان رد و بدل شد و از جمله بنده به آقای احمدی نژاد گفتم که پس از ارتحال امام ، رابطه روسای جمهور و رهبری انقلاب از آن قالب عاطفی و ولایت پذیری بیرون آمد حتی برخی از روسای جمهور خودشان را در حد رهبری دانستند و برخی دیگری اساسا صاحب اختیار منصب ریاست جمهوری نبودند و کار در دست احزاب ساختار شکن بود ... گفتم که متدینین و بچه های انقلاب انتظار دارند که از این دوره، رابطه شما با رهبری ، ‌زنده کننده آن رابطه با امام باشد. آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت : فلانی ما آمده ایم تا تیرها به ما بخورد نه به رهبری ! جمله دکتر خیالم را راحت کرد . از حق نگذریم در طول چهارسال گذشته نیز احمدی نژاد با تمام توان با حرکت در مسیر خط رهبری توانست موفق باشد و در مواقع بسیاری نیز تیرها را به جان خرید. هرچند در طول این چهار سال در موارد متعددی نیز ‌رهبری انقلاب با توجه به رویکردها و کارکردهای درست رییس جمهور ، خودش را در برابر تیرهای مخالفان و منتقدان بی انصاف قرار داد تا مدیر اجرایی اش سالم بماند و بتواند کار کند که این رفتار ایشان خود نیاز به تحلیل جداکانه دارد و ...

 

چهار سال گذشت تا چهار روز پیش ... مجددا توانستم رییس جمهور را در حالی که عازم جلسه ای بود، ببینم و خاطره منزل پدری شان را یادآوری کنم . احمدی نژاد با تبسمی گفت : من همان آدمم و عوض نشده ام ! گفتم : دکتر عزیز از نامه آقا که در روز شنبه ارسال شده تا به امروز چهار روز می گذرد ... گفت : من دوشنبه با ایشان ملاقات داشتم و در حال تدبیر برای نحوه اجرای حکم آقا و حل موضوع هستم ، عجله نکنید به زودی حل می شود ...

 

 من به احمدی نژاد به عنوان بازوی رهبری اعتماد داشتم و دارم و هرگز اتهام مخالفت با رهبری را از مدیری که چهار سال در این مسیر مردانه ایستاده و مبانی بسیار محکمی در این خصوص دارد ، نمی پذیرم. هر چند معتقدم که از باب «اتقوا من مواضع التهم» باید از تعلل و تاخیر در اجرای دستور رهبری پرهیز می شد تا این ظن نادرست در دل دوستان جان نگیرد. احمدی نژاد مانند فرمانده ای است که در وسط میدان جنگ باید فرماندهی کند ، تصمیم بگیرد و گرفته، اما فرمانده ارشدش این تصمیم را به ضرر کلیت و نتیجه این میدان جنگی می داند و به او ابلاغ هم می کند اما او همچنان برای حل مشکل کمی تامل می کند و در نهایت با اعلام عمومی ابلاغ ،‌ راه تاخیر بسته می شود تا مصلحت بزرگ تر این میدان جنگی و حتی این مدیر لایق و توانمند و وهوشیار تحقق یابد.

 

فراموش نکنیم، تفاوت بسیار است میان کسی که اساسا به قرارگاه فرماندهی اعتقاد ندارد و یا اساسا فرمانده ارشد را قرارگاه را قبول ندارد با کسی که همه این امور را قبول دارد اما در میانه میدان ،‌ برای لحظاتی به دلایل مختلف در اجرای فرمان فرمانده ارشدش تعلل می کند ! آیا باید بیش از یک اشتباه با آن برخورد کرد ؟ می دانم که برخی خناسان زخم زبان می زنند ،‌ کافی است که به آنها ولایت پذیری خودمان را یادآوری کنیم که حتی وابستگی ،‌ حمایت و علاقه ما به احمدی نژاد هم نمی تواند آن را کم رنگ کند و همچنین به یادشان بیاوریم کسانی را که نه چهار روز بلکه چهار سال و حتی بیش از آن، چهارده سال فرمان رهبری شان را به زمین نهادند و هر روز یک توجیه کردند و حتی امروز هم رو در روی رهبری ایستاده اند، شاخ و شانه می کشند و تهدید می کنند و ... البته همان ها در این چند روز برای سوءاستفاده از فرصت ها به میدان آمده اند و مصاحبه می کنند و دم از ولایت پذیری و رفاقت با رهبری می زنند ،‌ خدا را شکر ! بالاخره حوادث این چند روز برخی را به این مواضع واداشت.

مراقب باشیم در میانه این فتنه ها از ما سواری نگیرند و شیری ندوشند. کن فی الفتنة کابن اللبون،‌ لاظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب. تمام چشم ها و گوش ها باید به سمت فرمانده اصلی باشد یعنی ‌مقام معظم رهبری تا فتنه ها کور شود.»

منبع:http://rasaee.ir/Titr2.php?ID=420


مردی در قد و قواره شعیب ابن صالح

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/4/31:: 7:58 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب را از این آدرس نقل می کنم:

http://naghimokhtari.blogfa.com/post-74.aspx وبلاگ: در انتظار موعود

 

 « یکی از همکاران که ارتباطات نزدیکی با فرزندان هاشمی رفسنجانی دارد می گوید: در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 1384 روزهای اول همه فکر می کردند احمدی نژاد رای نمی آورد . بعضیها پیشنهاد دادند بهتر است احمدی نژاد یک پستی بگیرد و به نفع رفسنجانی برود کنار ! موضوع را به یکی از نزدیکان آقای هاشمی گفتند و او هم با لحنی تمسخر آمیز اینطور جواب داد که احمدی نژاد را ولش کن قدش کوتاه است رای نمی آورد ! این موضوع را سید حسین مرعشی از نزدیکان آقای هاشمی هم با این عبارت که : "این جوان هنوز به اون حد نرسیده است که در حلقه بگنجد. لباس ریاست جمهوری برای او خیلی گشاد است " به زبان آورده بود . آقای نوبخت یکی دیگر از نزدیکان اقای هاشمی هم ظاهرا درباره احمدی نژاد اینطور گفته بود که " بالاخره قیافه و ظاهر رئیس جمهور از نظر تعاملات بین المللی در جایگاه اول از اهمیت قرار دارد. این فرد با این تیپ و قیافه و رنگ پوست اگر در مجامع حاضر شود باعث شرمندگی مردم می شود . " اما انگار تقدیر چیزی دیگری شده بود. این موضوع را بیاد داشته باشید امروز می خواهم درباره یکی از شخصیتهای مقارن ظهور صحبت کنم .

 کتاب عصر ظهور شیخ علی کورانی را می خوانم . درباره دو شخصیت ایرانی مقارن ظهور می نویسد . سید خراسانی و شعیب ابن صالح ( در برخی روایات صالح ابن شعیب آمده است ). شیخ علی کورانی در مطلبی با عنوان " ظاهر شدن خراسانی و شعیب در ایران " می نویسد : " بطور خلاصه نقش آن دو چنانچه از منابع اهل سنت و برخی از روایات شیعه روشن می شود این است که در آن زمان ایرانیانیان درگیر جنگی نابرابر با دشمنان خویشند و در اثر طولانی شدن جنگ سید خراسانی را به عنوان سرپرست امورشان انتخاب می نمایند. گرچه وی به این امر چندان رغبتی نشان نمی دهد اما با اصرار زیاد آنان می پذیرد و زمانیکه رهبری ایرانیان را پذیرفت با ایجاد وحدت کلمه در صفوف نیروهای مسلح ایرانی سردار رشید خود شعیب ابن صالح را به فرماندهی کل نیروهای مسلح تعیین می کند. "

شیخ علی کورانی سپس با توضیح شرایط ظهور حضرت مهدی عج می نویسد : " خراسانی و شعیب در زمره یاران خاص آن حضرت قرار می گیرند و شعیب به فرماندهی کل نیروهای حضرت منصوب می گردد نیروهای خراسانیان مرکز ثقل و یا هسته مرکز لشکریان حضرت را تشکیل می دهند که وی برای تصفیه وضع داخلی کشور عراق و مخالفان و شورشیان و سپس در درگیری با ترکان ( روسها ) و در نهایت در پیشروی بزرگ جهت آزادسازی قدس بر آنها تکیه می کند . "

کورانی سپس به روایاتی که ویژگیهای شعیب پرداخته اشاره می کند و می گوید : " اما نسبت به شعیب ابن صالح و یا صالح ابن شعیب باید گفت که روایات ویژگیها و اوصاف وی را ذکر کرده است که جوانی است گندم گونه لاغر دارای محاسنی کم پشت صاحب بصیرت و یقین و اراده ای خلل ناپذیر و از جنگاوران بنام و ممتاز می باشد . او مردی است شکست ناپذیر اگر کوه در مقابلش بایستد آن را منهدم کرده و عبور می کند ... تا آخر . البته احتمال دارد که جهت حفظ و ایمنی نام او مستعار باشد ... بیشتر روایات می گوید او اهل ری است .. سئوال دیگر از زمان ظاهر شدن آن دو شخصیت است .. آنچه بهتر به نظر می رسد این است که ظاهر شدن آن دو تن در سال ظهور حضرت مهدی عج و همزمان با خروج سفیانی و یمنی است البته احتمال دارد روایتی که می گوید : " فاصله بین خروج شعیب و بین سپردن زمام امور به مهدی ع هفتاد و دو ماه می باشد " می توان حکم به صحت آن نمود که در این صورت ظاهر شدن خراسانی و شعیب شش سال قبل از ظهور حضرت مهدی ع خواهد بود . "

روی سخن من بیشتر درباره ویژگیهای جسمی شعیب ابن صالح است : " مردی گندمگون لاغر با ریشهای کم پشت صاحب بصیرت و دارای اراده ای خلل ناپذیر " . برخی روایات هم او را متوسط القامه معرفی کرده اند.

فرض کنیم که امام عصر ظهور کند و شعیب بن صالح را که مردی گندمگون و لاغر و یا متوسط القامه است به فرماندهی سپاه خود منصوب کند ممکن است برخیها همان معامله ای که با احمدی نژاد کرده اند با شعیب ابن صالح هم بکنند چرا که طبق روایات شعیب ابن صالح هم در قد و قواره و تیپ احمدی نژاد است که ممکن است به ظاهر جذابیت ظاهری نداشته باشد. و در آن هنگام هم بگویند لباس فرماندهی سپاه حضرت مهدی ع برای شعیب ابن صالح گشاد است! البته آنها کسانی هستند که آیه " ان اکرمکم عند الله اتقاکم " را نخوانده اند و شاید هم خوانده اند و آنرا نفهمیده اند .»

 

 


رمزگشایی از یک ادعا

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/4/7:: 4:22 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رمزگشایی از یک ادعا:

این مقاله را بخوانید:

«...ذهنیت آن کاخ‌نشینی که به قیمت پایمال کردن حقوق مردم مستضعف صاحب ثروت و قدرت شده، این است که از حقوق بیشتری نسبت به یک کارگر، کشاورز و یا کسبه خرده‌پا برخوردار است و وقتی که در دنیای واقعی این چنین است، چرا چنین ذهنیتی وجود نداشته باشد. همین ذهنیت در مورد روشنفکران متعهد به دفاع از منافع طبقات مالدار نیز صادق است. آنان نیز که بعضا و به دروغ تحت لوای حمایت از حقوق مردم عرض اندام می‌کنند، خود را از همین مردمی که دم از آن می‌زنند برتر می‌دانند. برای آن آقای حنجره طلائی، نویسنده برنده فلان جایزه ادبی، حقوقدان برنده جایزه نوبل و خانم هنرپیشه پر مدعا، این باور سخت است که او یک رأی دارد و روستائی و کارگر بی نام و نشان نیز یک رأی. درک این واقعیت حل معمای انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران را ساده می‌کند. ...»


حمایت جامعه مدرسین از احمدی نژاد

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/3/19:: 5:58 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای موضع‌گیری جامعه مدرسین در انتخابات، جلسات مکرری برگزار شد و اعضا تاکید کردند که نباید تنها به ارائه معیارها بسنده شود بلکه باید مصداق مشخصی معرفی شود.

وی با اشاره به رای اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حمایت از دکتر احمدی نژاد گفت: رای جامعه به آقای احمدی نژاد از جمله تصمیمات نادری بود که اکثریت قابل توجه اعضا وی را به عنوان فرد اصلح معرفی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:
بازگشت حمایت جامعه مدرسین از احمدی نژاد کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم درباره شایعه بازگشت حمایت جامعه مدرسین از احمدی نژاد گفت: انتشار این گونه سخنان کذب محض است.


حجت الاسلام محمود عبدالهی، عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شایعه بازگشت اعضای جامعه مدرسین از حمایت دکتر احمدی نژاد پس از مناظره‌ها گفت: آنچه امروز در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها در این خصوص منتشر می‌شود کذب محض است.
مدرسه فیضیه

بر اساس نظر سنجی ها؛
حمایت 80 درصدی طلاب حوزه علمیه از محمود احمدی نژاد

خبرگزاری رسا ـ بر اساس نظر سنجی انجام شده از سوی خبرگزاری رسا، هشتاد درصد طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت می کنند.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بر اساس نظر سنجی انجام شده از سوی خبرگزاری رسا، هشتاد درصد طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در دهمین انتخابات ریاست جمهوری از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت کرده و به وی رای می دهند.
 
در نظر سنجی صورت گرفته میر حسین موسوی با 12/6، محسن رضایی با 3/8 و حجت الاسلام مهدی کروبی با 1 در صد آرا در رتبه های بعدی این نظر سنجی قرار دارند.
 
همچنین 1/9 درصد از پرسش شوندگان نیز گزینه هیچکدام را انتخاب کرده اند.
 
بر اساس نتایج به دست آمده از این نظر سنجی،‌ طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که به کدام یک از کاندیداهای موجود رای نمی دهید،‌ با 45/6 درصد آرا حجت الاسلام مهدی کروبی را به عنوان اولین گزینه برگزیدند.
 
میرحسین موسوی با 20/3 و محسن رضایی و محمود احمدی نژاد هر دو با 7/9 آرا در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
55/3 پرسش شوندگان در این نظرسنجی آمادگی خود را برای تبلیغ به نفع کاندیدای مورد علاقه شان خبر داده اند.
 
بر اساس این نظر سنجی، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با 86/4 درصد آرا پیش بینی کرده اند که محمود احمدی نژاد بار دیگر به عنوان رییس جمهور برگزیده خواهد شد.
 
13/5 درصد از پرسش شوندگان نیز میر حسین موسوی را به عنوان رییس جمهور آینده پیش بینی کرده اند.
http://www.rasanews.ir/Nsite/FullStory/?Id=5930

<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 8 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 936052
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ