سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه می توان گفت

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/7/19:: 6:34 صبح

به نام خدا

 

الهی!

 - به وحدتت خلوتم ده و به کثرتت وحدتم ده!

- خوشا به حال کسانی که نه غم بز دارندو نه غم بزغاله!

- اگر بهشت شیرین است بهشت آفرین شیرین تر!

- آن که درد دارد  آه و ناله دارد، شیرین تر تینکه سفیر صادقت فرمود: «انّ آه اسم من اسماء الله تعالی، فاذا قال المریض: آه، فقد استغاث بالله» حَسَن از ملت ابراهیم اوّاه است آه آه!

- با اجازه ات نام عالم را «عشق آباد» گذاشته ام!

- ظاهرم را چون باطن مخلصان گردان و باطنم را چون ظاهر مرائیان! (ریا کاران)

(الهی نامه، استاد حسن زاده آملی)


نغمه های عارفانه

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/7/10:: 6:13 صبح

به نام او

 

سپاس پروردگار را که در شئون اسماء حسنی، خود را بر مخلوقاتش عرضه داشت. از خفای اسم باطن به شهود اسم ظاهر بر چشمان قلوب دوستانش آشکار گردید. از آندم که جلوه حسنش ز تجلی دم زد، بازار عشق با ظهور عاشقان کویش گرمی گرفت و هزاران فرو افتاده ژرفای اسفل السافلین را با اعتصام به حبل الله به سوی خود ، تا سر حد مقعد صدق بالا کشید، رحمتش در تجلی اسم رحمن عالم گیر شد و چون می دانست عاشقان تاب دیدار ندارند، حجاب بر رخسار افکند و سرگشتگان وادی حیرت را فرمود کجا می آیید که منم باطن. ...

 (برگرفته از مقدمه کتاب نغمه های عارفانه، شرح دعای ملکوتی سحر از آیت الله سید محمد مهدی دستغیب)


کی الاغ است؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/7/1:: 3:10 عصر

این هم نقل قولی از واقعه ای تلخ

 

از محاسن احمدی نژاد این است که فحش خورش ملس است. در جریان رقابت های انتخاباتی ، هواداران هاشمی تندترین اتهامات و فحش های سیاسی  از تروریست و تیر خلاص زن  گرفته تا مرتجع و دیکتاتور و... علیه او به کار گرفتند. او را کوتوله سیاسی نامیدند. حسین مرعشی رسما" در تلویزیون اعلام کرد که قد و قامت احمدی نژاد برای ریاست جمهوری خیلی کوچک است.

 بعد از انتخابات هم سیل فحش و تهمت علیه احمدی نژاد نه تنها کم نشد که افزایش یافت. ابراهیم نبوی (مشهور به دلقک اصلاحات) تا همین امروز هم احمدی نژاد را «رئیس جمهور مشنگ» می نامد. Smsهای تمسخرآمیزی که تابحال علیه احمدی نژاد برای افراد ارسال کرده اند بی سابقه است. فکر نمی کنم در سالیان اخیر این حجم از تخریب علیه یک شخصیت سیاسی به کار گرفته شده باشد . با این وجود علاقه مردم به احمدی نژاد نه تنها کم نشده که طبق نظرسنجی ها افزایش هم یافته است.

احمدی نژاد مردی از جنس مردم است. مردی که مسخره کردن و فحش دادن به او از ارج و اعتبارش کم نمی کند. او برج عاج نشین نیست که هوادارانش بترسند مبادا غباری بر قبای او بنشیند. احمدی نژاد «ایشان» نیست. «وی» است. «او» است. من که هوادارش هستم هیچ ابایی ندارم از اینکه با دوستانم  با شخصیت احمدی نژاد شوخی کنم. اصلا" همین امر این بشر را برای من دوست داشتنی می کند.

اما در حیرتم آنها که با یک سوزن فریادشان به آسمان می رود چرا به خودشان حق می دهند با جوالدوز به جان دیگران بیفتند؟ لابد همه دوستان یادشان هست که چندی پیش بعد از انتشار نامه خانم فاطمه رجبی علیه سید محمد خاتمی چه فریاد وااخلاقایی در اردوگاه اصلاح طلبان به پا خاست. البته اصولگرایان هم از منظر اخلاقی ادبیات خانم رجبی را تقبیح کردند. اما اکنون که روزنامه شرق این کاریکاتور را که در بالا می بیند درج نموده  ، هیچ یک از حضرات اصلاح طلب از اینکه حریم اخلاق شکسته شده ، حرفی به میان نیاورد.

 

همان طور که ملاحظه می شود کاریکاتوریست روزنامه شرق ، احمدی نژاد را (با نماد معروف هاله نور) به خر تشبیه کرده است. بله به الاغ!

حتم دارم که بسیاری دیگر از هواداران احمدی نژاد مثل من با دیدن این کاریکاتور خونشان به جوش نمی آید. چون احمدی نژاد برای ما مقدس نیست. بدتر از این را هم بکشند و بنویسند ککمان نمی گزد. اصلا" خوشمان از این بشر می آید چون هم دوستش داریم هم مقدسش نمی دانیم. مقدس برای ما کس دیگر و چیز دیگر است. خون ما جای دیگری و زمان دیگری به جوش می آید.

اما واقعا" اصلاح طلبان مدعی اخلاق که بر سر نامه فاطمه رجبی علیه خاتمی آن جنجال را به راه انداختند و برای اخلاق سیاسی مجلس ختم گرفتند ، وقتی از روزنامه شرق دفاع می کنند و هیچ اشاره ای به کاریکاتور غیراخلاقی این روزنامه ( که رئیس جمهور برگزیده  اکثریت مردم ایران را به خر تشبیه کرده است) نمی کنند ، در پیشگاه خدا و خلق خدا که هیچ ، چرا لااقل در پیشگاه وجدان خودشان خجالت نمی کشند؟ هیچ فکر نمی کنند که اگر امروز باد می کارند فردا طوفان درو می کنند؟ هیج گمان نمی برند که فردا روز اگر دوباره از اخلاق سیاسی دم زدند دیگر حنایشان پیش مردم رنگی نخواهد داشت؟  ... گمان نمی کنم.

منبع: وبلاگ بیداری

سه سخنرانی عالی و بی نظیر!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/7/1:: 3:7 عصر

به نام خدا

1-

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا، احمدی‌نژاد به عنوان رئیس کشوری که آمریکا در پی تحریم و منزوی ساختن آن است، عملکرد موفقی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت.
به نوشته این شورا، احمدی‌نژاد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به دفاع از حق کشورش برای داشتن "فناوری اتمی صلح‌آمیز" برخاست و توجه جهانیان را به نواقص شورای امنیت سازمان ملل جلب کرد و گفت آمریکا و انگلیس از شورای امنیت سوء‌استفاده می‌کنند. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا، احمدی‌نژاد به عنوان رئیس کشوری که آمریکا در پی تحریم و منزوی ساختن آن است، عملکرد موفقی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت.
به نوشته این شورا، احمدی‌نژاد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به دفاع از حق کشورش برای داشتن "فناوری اتمی صلح‌آمیز" برخاست و توجه جهانیان را به نواقص شورای امنیت سازمان ملل جلب کرد و گفت آمریکا و انگلیس از شورای امنیت سوء‌استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور ایران ظرف دو روز گذشته مرکز توجه رسانه‌هاى آمریکا بود. روزنامه «نیویورک‌تایمز» در صفحه اول خود دو عکس بزرگ و هم‌اندازه از جورج بوش و محمود احمدى‌نژاد به هنگام ایراد سخنرانى در مجمع عمومى سازمان ملل چاپ کرد تا رویارویى دراماتیک این دو رهبر را برجسته کند. جورج بوش و محمود احمدى‌نژاد در مصاحبه‌هاى اختصاصى تلویزیونى جداگانه یکدیگر را هدف انتقاد قرار دادند.

به گزارش رادیو آلمان، همکارى‌هاى ایران و ونزوئلا و تصاویر هوگو چاوز و احمدى نژاد دست در دست یکدیگر براى بسیارى از تحلیل گران آمریکائى حکم زنگ خطرى بود که بسیارى از آنها آن را به عنوان جریانى بالقوه خطرناک متذکر شدند. بسیارى از آنها به این نکته اشاره کردند که رئیس جمهور ایران، که در مجمع عمومى با زبان رهبران جنبش‌هاى آزادى بخش در سالهاى 1960 میلادى سخن راند، اکنون مى‌رود که در جهان به عنوان رهبر جهان سوم در برابر غرب مطرح شود.

«یرواند آبراهامیان» تاریخدان و مولف کتاب «ایران میان دو انقلاب» در گفتگوى کوتاهى با شبکه خبرى CNN گفت اگر بخش‌هاى مذهبى ابتدا و انتهاى سخنرانى آقاى احمدى نژاد را حذف کنیم، سخنان او همانند صحبت‌هاى رهبران ملى‌گرا همچون «جمال عبدالناصر» بود.

«زبیگنیو برژینسکى» سیاستمدار کهنه کار و مشاور امنیتى دوران جیمى کارتر به CNN گفت: «احمدى نژاد یک چهره بین المللى شده و به خاطر سیاست‌هاى آمریکا، حالا باید او را به عنوان یکى از رهبران اصلى دنیا به حساب بیاوریم

بعضى از تحلیلگران بر این نکته تاکید کرده اند که رئیس جمهور پیشین ایران با رفتار و شیوه ملایم و لبخند نتوانست آمریکا را به عقب نشینى وا دارد، اما آقاى احمدى نژاد با شدت عمل و تندى و تاکید بر حقوق ایرانیان توانسته است آمریکا را گام به گام در دیپلماسى جهانى و نبرد ایدئوژیک عقب براند و به مصالحه بکشاند.

متن سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل

2-

سید حسن نصرالله این صدای رسای شیعه در مانور بی نظیر مردمی حزب الله گفت: نمایندگان اعراب در سازمان ملل صلح را گدایی کردند. من می خواهم بدانم آیا اسرائیل و آمریکا شما را به رسمیت می شناسند(خودمانی: آدم حساب می کنند؟أ!!)

متن سخنان افتخار آمیز سید عزیز

3-

رییس جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، جورج بوش رییس جمهور آمریکا را «خود شیطان» نامید و گفت: بوش طوری حرف می‌زند، انگار مالک جهان است... دیروز شیطان به اینجا آمد. میزی که من اکنون مقابل آن ایستاده‌ام،‌ هنوز بوی گوگرد می‌دهد... خانم‌ها، آقایان، دیروز رییس جمهور آمریکا، آقایی که من او را شیطان می‌دانم، اینجا آمد و از این تریبون طوری صحبت کرد که انگار مالک جهان است

متن سخنان شجاعانه هوگو چاوز

 

 


ناشنیده هایی از لبنان

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/6/30:: 7:48 صبح

به نام او

 

یکی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در بیروت که در زمان جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در این کشور حضور داشته، یادداشت‌هایی از این جنگ را برای «شریف نیوز» ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید. 

 

 

 

 

در تمام طول جنگ تلویزیون LBC لبنان که متعلق به مسیحیان است به دنبال یک شیعه می‌گشت که از شرایط بوجود آمده نق بزند تا علیه حزب‌الله استفاده کنند. خبرنگاران LBC پس از بمباران به محل می‌رفتند و با مردم آسیب دیده مصاحبه می‌کردند اما همه می‌گفتند: جان ما فدای سیدحسن!
در این روزها دوربین LBC یک صحنه شگرف ضبط کردند. در یک مورد از بمباران‌ها خبرنگار LBC به سرعت به محل می‌رسد‏، خانه‌ای خراب، از خانواده‌ای 7 نفره، 6 نفر به شهادت رسیده‌اند مردم در حال بیرون آوردن اجساد از زیر آوار هستند یک تکه بزرگ بتون برداشته می‌شود، ناگهان یک پیرمرد در بین خاک‌ها نمایان می‌شود همان لحظه پیرمرد انگشتانش را به نشانه پیروزی ـ  V شکل ـ بالا می‌گیرد و اولین جمله او این است که «همه چیز ما فدای سیدحسن». پیرمرد، شبکه LBC به زانو درآورد.

 

ادامه مطلب...

ظهور امام زمان عج شنبه یا جمعه؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/6/21:: 2:57 عصر

به نام خدا

مطلبی به قلم محمد نصر اصفهانی خواندم در مورد روز ظهور امام زمان که همه گمان می کنیم جمعه است.

ایشان بر طبق مطالعاتی که حول این موضوع کرده به این نتیجه رسیده که ما روایت صحیحی در باب ظهور امام در جمعه نداریم بلکه برعکس روایات قوی و دست اولی در مورد روز شنبه به عنوان روز ظهور امام می توانیم در کتب دست اول شیعه بیابیم.

عین مطلب و لینک مربوطه را در زیر می آورمادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5      



بازدید امروز: 111 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 936372
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ