سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرباز های ویروسی در جبهه جنگ با سرطان

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 87/7/22:: 4:1 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

استفاده از ویروسهای تغییر ژنتیکی داده شده، ایده ای است که سالهاست بر روی آن کار شده است. از نظر تئوری می تواند در درمان نقایص ژنتیکی و درمان سرطان مورد استفاده قرار بگیرد. نوشته زیر گزارشی از آخرین تلاشهای این حوزه است.

 

یک ویروس تبخال که از طریق مهندسی ژنتیکی طوری برنامه‌ریزی شده است که بدون آسیب به بافتهای طبیعی، سلولهای سرطانی را می‌کشد، نتایج بررسی آن در آزمایشهای بالینی نویدبخش بوده است.

cakm?h?f.jpg

فکر تزریق یک ویروس زنده به بیماران سرطانی به نظر عجیب می‌رسد، اما محققان معتقدند ویروسها که در کشتن سلولها مهارت دارند، درآینده در مبارزه با سرطان بکار خواهند آمد.

تازه‌ترین پیشرفتها در یک تحقیق کوچک بر روی ویروس “? “NV?????در کنفرانس سالیانه انجمن سرطان شناسی پزشکی اروپا در “لوگانو”ی سوییس ارایه شد.

این ویروس یک گونه اصلاح شده ویروس تبخال است که باعث بروز تاولهای تبخال می‌شود. ساختار ژنتیکی این ویروس تغییر یافته تا فقط در سلولهای سرطانی تکثیر یافته و آن‌ها را نابود کند و سلولهای سالم را دست نخورده بگذارد.

شرکت بیوتکنولوژی آلمانی ? MediGene?نتایج مثبت بررسی مرحله اول و دوم تحقیقات بر روی این ویروس را در ماه نوامبر منتشر کرد، اما اطلاعات مورد به یک مطالعه موردی اولین بار در نشست سوییس ارایه شد.

“آکسل مشدر” رییس تحقیقات شرکت ? MediGene?این مورد را یک بیمار سرطانی در مراحل کاملا پیشرفته بیماری بیان کرد که سرطان ? ???قسمت مختلف در اطراف کبد و چهار قسمت در ریه گسترش یافته بود.

به این بیمار به مدت چهار هفته ویروس تزریق شد و دو دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت، آزمایشها شش ماه بعد نشان داد تومورهای کبد تقریبا ناپدید شده است. بیمار ? ???ماه پس از درمان زنده بود.

کاهش حجم تومور در این بیمار بسیار تاثیرگذار بود. توده‌های کبدی تقریبا ناپدید شده بود.

درمان سرطان در کبد بسیار دشوار است و پیش آگی بیماری بسیار ضعیف است. بسیاری از مبتلایان به سرطان روده بزرگ و راست روده به ویژه با خطر متاستاز یا گسترش سرطان روبرو هستند.

نتایج دلگرم‌کننده ویروس در مطالعات اولیه انسانی به دنبال آزمایشهای حیوانی نشان داد این ویروس در کشتن سلولهای سرطانی کبد و روده بزرگ و راست روده موثر است.

 

منبع: سایت پزشکان بدون مرز





بازدید امروز: 27 ، بازدید دیروز: 142 ، کل بازدیدها: 937974
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ