سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برکه امروز

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 87/9/30:: 8:2 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

منبع:http://www.rajanews.com/detail.asp?id=21660

... سؤال اینجاست: نظام را نخبگان شکل می‏دهند؛ با نخبگانی که حاضرند برای ساختن دولتی منهای احمدی‏نژاد، با رقیبان و حتی دشمنان سالیان گذشته خویش بر سر یک سفره بنشینند، چگونه می‏توان به سوی تثبیت هویت انقلابی جمهوری اسلامی پیش رفت؟

بعید به نظر می‏رسد که مشکل طراحان طرح‌های رنگارنگی که این روزها با پسوند "ملی" در رسانه‌ها خود نمایی می کنند، شخص احمدی‏نژاد باشد. دیگر جنس دعوا سیاسی نیست، ماجرا، ماجرای جدال اصحاب گفتمان انقلاب اسلامی با مخالفین این گفتمان در تثبیت هویت انقلابی نظام اسلامی است، جدالی که می‏تواند نوید بخش تحقق دولت اسلامی باشد، جدالی که هرگز سیاسی نیست.

همواره این سؤال برای نگارنده مطرح بود که چگونه تصریحات واضح و غیر قابل انکار رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در غدیر خم بر ولایت و وصایت امیرالمؤمنین علیه‏السلام، در جمعی بالغ بر 120 هزار نفر، آن‏هم از همه بلاد اسلامی، در مدت زمانی نزدیک به 70 روز به دست فراموشی سپرده شد؟ این روزها و پس از تأکیدات و تصریحات رهبر انقلاب بر رویکرد انقلابی دولت و فراموشی این تصریحات در کمتر از چند روز آن‏هم توسط یاران دیرین انقلاب اسلامی، شاید بتوان به خوبی شرایط را آن زمان را درک کرد.

آری! هرچند بسیاری از حاضرین در گردهمایی غدیر نماد اسلام و از پیش کسوتان مسلمانی بودند ولی آنچه روشن است این است که در دل با اسلام راستین، فاصله‌ای به اندازه فاصله علی علیه‏السلام با غاصبان ولایتش داشتند، فاصله‌ای که شاید بتوان امروز نیز درمنش بسیاری از یاران، اصحاب و نماد های انقلاب اسلامی مشاهده کرد. جدال غدیر، جدالی بر سر اسلام شاهنشاهی و اسلام علوی بود و شانه خالی کردن از پذیرش این الزامات اسلام علوی.

امروز نخبگان انقلاب اسلامی هستند که در آستانه دهه چهارم انقلاب باید جبهه خود را در این جدال تاریخی که قدمتش به درازای تاریخ بشر است، مشخص کنند "و لتغربلن غربلة..."





بازدید امروز: 173 ، بازدید دیروز: 112 ، کل بازدیدها: 937630
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ