سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذا و سرنوشت ما و روح ما

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/6/26:: 4:37 عصر

به نام او

 

در روشهای تربیتی ما (اسلام) دستورات فراوانی هست که امروزه بسیاری از آنها به لطف روشنفکر شدن ما جزو خرافات به حساب می آیند. در متون اخلاقی و تربیتی ما یکی از مواردی که روی آن تاکید ویژه می شود خوراک و خوردنی است. نوع آن، روش خوردن ، زمان و مکان خوردن و مهمتر از همه نحوه تهیه یا به عبارتی ازکجا آمدن آن و به چه پولی تهیه شدن آن است. این قسمت چند وجه  دارد که شامل حلال یا حرام بودن پولی که صرف خرید و تهیه خوراک شده و نیز نوع و شکل معامله و طرفین معامله می گردد. حتی اگر پول شما حلال باشد ولی جنسی که خریده اید نا حلال یا اشکال دار باشد حتی اگر منع شرعی نداشته باشد اثر وضعی خودش را بر روح و جسم مصرف کننده خواهد گذاشت. اهمیت این قضیه هم شامل خود انسان و هم خانواده و تربیت کودکان که بسیار تاثیر پذیر و حساس اند می شود. امام (ره) در یکی از کتاب هایشان می گویند که تربیت کودک قبل از تولد شروع می شود و آرزو می کنند که اگر توفیق یابند کتابی جدا در این زمینه تالیف کنند. یکی از جنبه های تربیت قبل از تولد اهمیت توجه به خوراک والدین و مسائل پیرامون آن است که متاسفانه کاملا مورد غفلت ما واقع می شود.

اما غرض من از این مقدمه خبر هایی است که این روز ها متناوبا می شنویم و آن اینکه فلان شرکتِ فلان کشور در تبلیغات محصول اش به مسلمانان توهین کرده است در حالی که آن کالا در کشور های اسلامی از جمله کشور ما توزیع و مصرف گسترده ای دارد و یا می شنویم که این شرکت ها علنا اعلان می کنند و افتخار می کنند که جزو حامیان رژیم نا مشروع اسرائیل اند.

این در حالی است که ما روزانه از بازار پر زرق وبرق اسلامی مان این کالا ها را می خریم و به خورد جسم و روح خود و همسر و فرزندان معصوم و دست از زمین و آسمان کوتاه خویش( که افسار تربیت جسم و روحشان در کف با کفایت! ما گذاشته شده)  می دهیم. با این کار جیب دشمنانمان را پرتر و زراد خانه های اسرائیل را برای تکه تک کردن کودکان قانا و صبرا وشتیلا و کرانه باختری و غزه و ... غنی تر می سازیم. علاوه بر آن با این غذا های شیطانی روح خود را در برابر شیطان ضعیف و ضعیف تر می کنیم و آنگاه است که هنگام نماز، نماز جمعه، نماز شب!، راهپیمایی، فریاد در برابر استعمار، گوش ندادن به وسوسه های بد خواهان نظام مظلوم اسلامی و ... کسل می شویم و کم می آوریم و احساس ضعف می کنیم.

با همه این ها چون قرن 21 است و دیگر فکر بشر روشن شده است و ... این مسائل را خرافات می دانیم و

اصلا محال به نظرمان می آید که نوشابه کوکا کولای با مارک (اصل =Original ) ، نسکافه محصول نستله و سوپ مگی که ظاهرا مونتاژ داخل اند نماز صبح مان را قضا خواهند کرد!!!!

...و طنز تلخی که در یک خبر خواندم:

******** پذیرایی مدعوین اجلاس «دکترین مهدویت» با نسکافه آمریکایی( اوریجینال با نقش پرچم آمریکا!)*******





بازدید امروز: 59 ، بازدید دیروز: 132 ، کل بازدیدها: 937864
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ