سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه سخنرانی عالی و بی نظیر!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/7/1:: 3:7 عصر

به نام خدا

1-

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا، احمدی‌نژاد به عنوان رئیس کشوری که آمریکا در پی تحریم و منزوی ساختن آن است، عملکرد موفقی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت.
به نوشته این شورا، احمدی‌نژاد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به دفاع از حق کشورش برای داشتن "فناوری اتمی صلح‌آمیز" برخاست و توجه جهانیان را به نواقص شورای امنیت سازمان ملل جلب کرد و گفت آمریکا و انگلیس از شورای امنیت سوء‌استفاده می‌کنند. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا، احمدی‌نژاد به عنوان رئیس کشوری که آمریکا در پی تحریم و منزوی ساختن آن است، عملکرد موفقی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت.
به نوشته این شورا، احمدی‌نژاد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به دفاع از حق کشورش برای داشتن "فناوری اتمی صلح‌آمیز" برخاست و توجه جهانیان را به نواقص شورای امنیت سازمان ملل جلب کرد و گفت آمریکا و انگلیس از شورای امنیت سوء‌استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور ایران ظرف دو روز گذشته مرکز توجه رسانه‌هاى آمریکا بود. روزنامه «نیویورک‌تایمز» در صفحه اول خود دو عکس بزرگ و هم‌اندازه از جورج بوش و محمود احمدى‌نژاد به هنگام ایراد سخنرانى در مجمع عمومى سازمان ملل چاپ کرد تا رویارویى دراماتیک این دو رهبر را برجسته کند. جورج بوش و محمود احمدى‌نژاد در مصاحبه‌هاى اختصاصى تلویزیونى جداگانه یکدیگر را هدف انتقاد قرار دادند.

به گزارش رادیو آلمان، همکارى‌هاى ایران و ونزوئلا و تصاویر هوگو چاوز و احمدى نژاد دست در دست یکدیگر براى بسیارى از تحلیل گران آمریکائى حکم زنگ خطرى بود که بسیارى از آنها آن را به عنوان جریانى بالقوه خطرناک متذکر شدند. بسیارى از آنها به این نکته اشاره کردند که رئیس جمهور ایران، که در مجمع عمومى با زبان رهبران جنبش‌هاى آزادى بخش در سالهاى 1960 میلادى سخن راند، اکنون مى‌رود که در جهان به عنوان رهبر جهان سوم در برابر غرب مطرح شود.

«یرواند آبراهامیان» تاریخدان و مولف کتاب «ایران میان دو انقلاب» در گفتگوى کوتاهى با شبکه خبرى CNN گفت اگر بخش‌هاى مذهبى ابتدا و انتهاى سخنرانى آقاى احمدى نژاد را حذف کنیم، سخنان او همانند صحبت‌هاى رهبران ملى‌گرا همچون «جمال عبدالناصر» بود.

«زبیگنیو برژینسکى» سیاستمدار کهنه کار و مشاور امنیتى دوران جیمى کارتر به CNN گفت: «احمدى نژاد یک چهره بین المللى شده و به خاطر سیاست‌هاى آمریکا، حالا باید او را به عنوان یکى از رهبران اصلى دنیا به حساب بیاوریم

بعضى از تحلیلگران بر این نکته تاکید کرده اند که رئیس جمهور پیشین ایران با رفتار و شیوه ملایم و لبخند نتوانست آمریکا را به عقب نشینى وا دارد، اما آقاى احمدى نژاد با شدت عمل و تندى و تاکید بر حقوق ایرانیان توانسته است آمریکا را گام به گام در دیپلماسى جهانى و نبرد ایدئوژیک عقب براند و به مصالحه بکشاند.

متن سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل

2-

سید حسن نصرالله این صدای رسای شیعه در مانور بی نظیر مردمی حزب الله گفت: نمایندگان اعراب در سازمان ملل صلح را گدایی کردند. من می خواهم بدانم آیا اسرائیل و آمریکا شما را به رسمیت می شناسند(خودمانی: آدم حساب می کنند؟أ!!)

متن سخنان افتخار آمیز سید عزیز

3-

رییس جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، جورج بوش رییس جمهور آمریکا را «خود شیطان» نامید و گفت: بوش طوری حرف می‌زند، انگار مالک جهان است... دیروز شیطان به اینجا آمد. میزی که من اکنون مقابل آن ایستاده‌ام،‌ هنوز بوی گوگرد می‌دهد... خانم‌ها، آقایان، دیروز رییس جمهور آمریکا، آقایی که من او را شیطان می‌دانم، اینجا آمد و از این تریبون طوری صحبت کرد که انگار مالک جهان است

متن سخنان شجاعانه هوگو چاوز

 

 





بازدید امروز: 39 ، بازدید دیروز: 112 ، کل بازدیدها: 937496
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ