سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردی در قد و قواره شعیب ابن صالح

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/4/31:: 7:58 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب را از این آدرس نقل می کنم:

http://naghimokhtari.blogfa.com/post-74.aspx وبلاگ: در انتظار موعود

 

 « یکی از همکاران که ارتباطات نزدیکی با فرزندان هاشمی رفسنجانی دارد می گوید: در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 1384 روزهای اول همه فکر می کردند احمدی نژاد رای نمی آورد . بعضیها پیشنهاد دادند بهتر است احمدی نژاد یک پستی بگیرد و به نفع رفسنجانی برود کنار ! موضوع را به یکی از نزدیکان آقای هاشمی گفتند و او هم با لحنی تمسخر آمیز اینطور جواب داد که احمدی نژاد را ولش کن قدش کوتاه است رای نمی آورد ! این موضوع را سید حسین مرعشی از نزدیکان آقای هاشمی هم با این عبارت که : "این جوان هنوز به اون حد نرسیده است که در حلقه بگنجد. لباس ریاست جمهوری برای او خیلی گشاد است " به زبان آورده بود . آقای نوبخت یکی دیگر از نزدیکان اقای هاشمی هم ظاهرا درباره احمدی نژاد اینطور گفته بود که " بالاخره قیافه و ظاهر رئیس جمهور از نظر تعاملات بین المللی در جایگاه اول از اهمیت قرار دارد. این فرد با این تیپ و قیافه و رنگ پوست اگر در مجامع حاضر شود باعث شرمندگی مردم می شود . " اما انگار تقدیر چیزی دیگری شده بود. این موضوع را بیاد داشته باشید امروز می خواهم درباره یکی از شخصیتهای مقارن ظهور صحبت کنم .

 کتاب عصر ظهور شیخ علی کورانی را می خوانم . درباره دو شخصیت ایرانی مقارن ظهور می نویسد . سید خراسانی و شعیب ابن صالح ( در برخی روایات صالح ابن شعیب آمده است ). شیخ علی کورانی در مطلبی با عنوان " ظاهر شدن خراسانی و شعیب در ایران " می نویسد : " بطور خلاصه نقش آن دو چنانچه از منابع اهل سنت و برخی از روایات شیعه روشن می شود این است که در آن زمان ایرانیانیان درگیر جنگی نابرابر با دشمنان خویشند و در اثر طولانی شدن جنگ سید خراسانی را به عنوان سرپرست امورشان انتخاب می نمایند. گرچه وی به این امر چندان رغبتی نشان نمی دهد اما با اصرار زیاد آنان می پذیرد و زمانیکه رهبری ایرانیان را پذیرفت با ایجاد وحدت کلمه در صفوف نیروهای مسلح ایرانی سردار رشید خود شعیب ابن صالح را به فرماندهی کل نیروهای مسلح تعیین می کند. "

شیخ علی کورانی سپس با توضیح شرایط ظهور حضرت مهدی عج می نویسد : " خراسانی و شعیب در زمره یاران خاص آن حضرت قرار می گیرند و شعیب به فرماندهی کل نیروهای حضرت منصوب می گردد نیروهای خراسانیان مرکز ثقل و یا هسته مرکز لشکریان حضرت را تشکیل می دهند که وی برای تصفیه وضع داخلی کشور عراق و مخالفان و شورشیان و سپس در درگیری با ترکان ( روسها ) و در نهایت در پیشروی بزرگ جهت آزادسازی قدس بر آنها تکیه می کند . "

کورانی سپس به روایاتی که ویژگیهای شعیب پرداخته اشاره می کند و می گوید : " اما نسبت به شعیب ابن صالح و یا صالح ابن شعیب باید گفت که روایات ویژگیها و اوصاف وی را ذکر کرده است که جوانی است گندم گونه لاغر دارای محاسنی کم پشت صاحب بصیرت و یقین و اراده ای خلل ناپذیر و از جنگاوران بنام و ممتاز می باشد . او مردی است شکست ناپذیر اگر کوه در مقابلش بایستد آن را منهدم کرده و عبور می کند ... تا آخر . البته احتمال دارد که جهت حفظ و ایمنی نام او مستعار باشد ... بیشتر روایات می گوید او اهل ری است .. سئوال دیگر از زمان ظاهر شدن آن دو شخصیت است .. آنچه بهتر به نظر می رسد این است که ظاهر شدن آن دو تن در سال ظهور حضرت مهدی عج و همزمان با خروج سفیانی و یمنی است البته احتمال دارد روایتی که می گوید : " فاصله بین خروج شعیب و بین سپردن زمام امور به مهدی ع هفتاد و دو ماه می باشد " می توان حکم به صحت آن نمود که در این صورت ظاهر شدن خراسانی و شعیب شش سال قبل از ظهور حضرت مهدی ع خواهد بود . "

روی سخن من بیشتر درباره ویژگیهای جسمی شعیب ابن صالح است : " مردی گندمگون لاغر با ریشهای کم پشت صاحب بصیرت و دارای اراده ای خلل ناپذیر " . برخی روایات هم او را متوسط القامه معرفی کرده اند.

فرض کنیم که امام عصر ظهور کند و شعیب بن صالح را که مردی گندمگون و لاغر و یا متوسط القامه است به فرماندهی سپاه خود منصوب کند ممکن است برخیها همان معامله ای که با احمدی نژاد کرده اند با شعیب ابن صالح هم بکنند چرا که طبق روایات شعیب ابن صالح هم در قد و قواره و تیپ احمدی نژاد است که ممکن است به ظاهر جذابیت ظاهری نداشته باشد. و در آن هنگام هم بگویند لباس فرماندهی سپاه حضرت مهدی ع برای شعیب ابن صالح گشاد است! البته آنها کسانی هستند که آیه " ان اکرمکم عند الله اتقاکم " را نخوانده اند و شاید هم خوانده اند و آنرا نفهمیده اند .»

 

 





بازدید امروز: 110 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 937185
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ