سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یمن انشاءالله!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/7/9:: 6:42 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 
سیاستمدار عربستانی فاش کرد:
عربستان اعضای القاعده را برای جنگ با شیعیان یمن اعزام کرده‌است

خبرگزاری فارس: یک سیاستمدار مخالف دولت عربستان فاش کرد که کشورش با هدف افزایش نفوذ بر یمن از دولت این کشور در جنگ با جنبش شیعی الحوثی حمایت می‌کند و اعضای سابق القاعده را برای جنگ با این جنبش بکار گرفته است.


به گزارش فارس، "فواد ابراهیم " سیاستمدار مخالف دولت عربستان به شبکه تلویزیونی "العالم " گفت: "علی عبدالله صالح " رئیس جمهور یمن در جنگ با جنبش الحوثی از عربستان کمک و پول دریافت می‌کند و بی‌شک ریاض پول و اسلحه بسیاری در اختیار دولت یمن برای ضربه زدن به این جنبش قرار می‌دهد.


ابراهیم با اشاره به اظهارات جنبش الحوثی مبنی بر اینکه عربستان با هدف تضعیف یمن و گسترش نفوذ خود بر آن از دولت صنعا حمایت می‌کند، اظهار داشت: ریاض در تسلط بر اوضاع یمن منافع بسیاری را دنبال می‌کند و آن قدر بر این کشور تسلط سیاسی دارد که به هیچ کسی اجازه دخالت در امور این کشور را نمی‌دهد.
این سیاستمدار مخالف دولت عربستان درباره گزارشها درخصوص اقدام ریاض در اعزام برخی اعضا و رهبران سابق القاعده برای جنگ با جنبش الحوثی اظهار داشت: این شیوه تازگی ندارد و در جنگ میان شمال و جنوب یمن در سال 1994 میلادی نیز گروههای بسیاری از القاعده علیه یمن جنوبی وارد جنگ شدند.
وی با اشاره به اینکه چهار گروه از طرف سلفی‌های مرتبط با القاعده برای جنگ با جنبش الحوثی اعزام شدند، تاکید کرد که این افراد در ارتباط با برخی عناصر در داخل خاندان پادشاهی حاکم در عربستان بویژه امیر "بندر بن سلطان " هستند.
منابع نظامی محلی یمن امروز اعلام کردند که درگیری نیروهای امنیتی یمن با اعضای جنبش شیعی الحوثی در شمال این کشور شدت گرفته است.
نیروهای ارتش یمن امروز به شدت با نیروهای جنبش الحوثی در دو استان "صعده " و "عمران " در شمال این کشور درگیر شده‌اند.
منابع نظامی محلی گزارش دادند که هنوز آمار قربانیان درگیری امروز به دلیل شدت حملات توپخانه‌ای روشن نیست.
در همین حال، منابع خبری اوضاع در شهرهای جنوبی یمن را نیز بی‌ثبات توصیف کردند به گونه‌ای که مسئولان محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که در درگیری‌های دیروز چهارشنبه معترضان و نیروهای پلیس در یکی از شهرهای جنوبی یمن یک فرد معترض کشته و 22 نفر از جمله 9 پلیس زخمی شدند.
شاهدان عینی گفتند که معترضان شعارهای ضد دولتی سر دادند و در تظاهرات خود خواستار آزادی فعالان جنوبی شدند.
اعتراضات مشابهی نیز در سه شهر دیگر جنوب یمن روی داد اما گزارشی درباره درگیری یا تلفات انسانی نرسیده است.
منابع خبری گفتند که اوضاع استان‌های جنوبی یمن امروز تا حدودی با آرامشی نسبی همراه بوده است.
معترضان در جنوب یمن خواستار حقوق بشری برای خود هستند.
جنوب یمن در چند ماه گذشته بسیار ناآرام بوده است مردم این منطقه دارای مطالبات سیاسی و اجتماعی هستند و نسبت به سیاستهای تبعیض آمیز دولت صنعا اعتراض دارند که به دنبال مخالفت نظام حاکم یمن با این مطالبات، تاکنون دهها نفر جان خود را از دست داده اند.





بازدید امروز: 15 ، بازدید دیروز: 117 ، کل بازدیدها: 937207
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ