سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک عملیات کماندویی در خاک آمریکا

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/5:: 2:9 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

1- مواضع انقلابی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی که روح اصلی همه مطالب و اقدامات رئیس جمهور در نیویورک را به خود اختصاص داده است به شدت مورد استقبال افکار عمومی در غرب قرار می گیرد. یک گزارش که توسط رسانه های آمریکایی منتشر گردید بیانگر آن است که در سال گذشته نزدیک به 200 میلیون نفر- یعنی نیمی- از شهروندان آمریکایی حداقل یکی از سخنرانی ها و یا مصاحبه هایی که دکتر احمدی نژاد در خلال سفر 5 روزه به نیویورک ارائه کرده است را با دقت شنیده اند و این در حالی است که همین رسانه ها گفته اند نطق سال 2009 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را فقط 7 درصد آمریکایی ها شنیده و یا در رسانه های مکتوب خوانده اند. همین گزارش می گوید 50 میلیون نفر از شهروندان اروپایی و آمریکای شمالی- شامل ایالات متحده و کانادا- نطق دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی پارسال را شنیده و یا در مطبوعات خوانده اند. این یک اتفاق بسیار بزرگ است به گونه ای که رسانه «روسیا الیوم» اعلام کرد هیچ سخنرانی به اندازه احمدی نژاد نتوانسته است، توجه مخاطب را در غرب برانگیزد. چرا؟ به نظر می آید برای پاسخ به این پرسش باید به متن نطق های رئیس جمهور نظر انداخت. دکتر احمدی نژاد در نطق ها و مصاحبه های خود همواره از یک سو به نقد مبانی فکری و دستاوردهای تمدن غرب و اندیشه لیبرالیزم و کاپیتالیسم پرداخته و از سوی دیگر راه حل های برون رفت از بن بست های موجود در اندیشه و کارکرد غرب را با بیانی صریح و در هیاتی منطقی ارائه کرده است پس می توانیم بگوئیم احمدی نژاد حرفهایی می زند که ملت ها آماده شنیدن آن هستند و خود را نیازمند آن می بینند.

2- مواجهه رسانه های غرب با سفر احمدی نژاد و سخنان او همواره مبتنی بر روش های تکبرآلود و در عین حال انفعال بوده است. رسانه های عمده آمریکایی نظیر CNN، Fax News، ABC و NBC از دو روز قبل ورود هیات ایرانی به نیویورک شروع به تبلیغات شدیدا منفی علیه رئیس جمهور ایران می کنند. Fax News امسال دو روز این عبارت را زیرنویس می کرد: «به ما کمک کنید تا از ورود تصویر احمدی نژاد به درون خانه های آمریکایی ها جلوگیری کنیم.» این تبلیغات بیش از آنکه سفر رئیس جمهور ایران را به حاشیه ببرد در متن توجه افکار عمومی قرار داد و سخنان وی را علیه تمدن غرب مدلل گرداند. نشانه واضح آن این است که رسانه های آمریکایی علیرغم راه انداختن موج منفی علیه هیات ایرانی، برای گرفتن وقت مصاحبه با دکتر احمدی نژاد به صف ایستادند و زبده ترین عنصر خود را برای پرسیدن سؤالات مهمتر به مصاحبه فرستادند. این به خوبی نشان می دهد که به عنوان مثال مصاحبه CNN با دکتر احمدی نژاد برخاسته از یک تصمیم در کادر اداره کننده این شبکه تلویزیونی نیست بلکه ناشی از فشار شدید مخاطبان این رسانه به گردانندگان آن است و لذا CNN از بیم از دست دادن مخاطب به مصاحبه با رئیس جمهور می نشیند.

3- مواجهه دولت آمریکا و دولتهای مرتبط با آن نیز در جریان این سفر قابل توجه است. آمریکا و تعداد دیگری از کشورها در هنگام ایراد نطق توسط رئیس جمهور در مجمع عمومی سالن اجلاس را ترک کردند و رسانه های غرب با نشان دادن تصاویر صندلی های خالی، تلاش کردند تا نوعی اعتراض عمومی را به مفاد نطق دکتر احمدی نژاد القا نمایند اما واقعیت این است که اولا همه آن هیات هایی که سالن اجلاس را ترک می کنند در عمل با آمریکایی ها چندان همراهی ندارند و این عدم حضور با فشار آمریکا و به عنوان یک حرکت سمبولیک انجام می شود. اینکه 33 هیات در اجلاس امسال هنگام نطق دکتر احمدی نژاد سالن را ترک گفته اند ولی علیرغم گذشت یک ماه از مهلت شورای امنیت به کشورهای مختلف برای ارائه گزارش اجرای تحریم ها علیه ایران، فقط 71 کشور اجابت کرده اند، نشانه ای از این مسئله است. ثانیا همیشه تعداد هیات هایی که در محل اجلاس مجمع عمومی باقی مانده و با دقت کامل به سخنان رئیس جمهور ایران گوش داده اند بیش از چهاربرابر هیات های ترک کننده بوده اند و این به خوبی نشان می دهد که تبلیغات و فشارهای دیپلماتیک آمریکا نتوانسته از توجه هیات های دیپلماتیک به این نطق بکاهد. امسال 159 هیات دیپلماتیک در حین سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی حضور داشتند.

4- تجربه به خوبی نشان داده است که هیات های ترک کننده محل اجلاس به اتاق های مجاور می روند و با استفاده از زبده ترین مترجم ها، واژه به واژه نطق رئیس جمهور ایران را دنبال کرده و آنها را «بسیار مهم» و «فوق العاده» می دانند نشانه واضح آن این است که آنان یکی یکی در همان دقایق اولیه پس از پایان سخنان احمدی نژاد به موضع گیری رسمی درباره مفاد اصلی «نطقی که قرار است شنیده نشود» می پردازند. نمونه آن موضع گیری رسمی سخنگوی هیات آمریکایی، رئیس هیات آلمانی، رئیس هیات انگلیسی و یکی از اعضای هیات فرانسوی دقایقی پس از پایان نطق پریشب احمدی نژاد در مجمع عمومی است.

5- توجه جدی به آنچه ایران می گوید بیانگر آن است که یک اتفاق مهم در عرصه افکار عمومی و به تبع آن در ذهنیت دولت ها و هیات های دیپلماتیک افتاده است و این حتما از تحولات بسیار مهمی در آینده نزدیک خبر می دهد و جهان خود را برای پذیرش واقعه ای که در چند قدمی او قرار دارد آماده کرده است و برای وقوع آن لحظه شماری می کند.

اتفاقا رئیس جمهوری اسلامی ایران از چند سال پیش روی این واقعه انگشت گذاشته و امروز کشورهای زیادی هستند که می گویند «حق با ایران است» یعنی وقوع تحولات بزرگ را حتمی می دانند. متاسفانه در صحنه داخلی، بعضی از دسته ها و افراد کوته فکر با انگشت گذاشتن روی بعضی از مشکلات داخلی، حرف زدن از این تحولات را «زیاده گویی» معرفی می نمایند. کسی نمی گوید بار این تحولات فقط بر دوش ایران است، نه حرف این است که سرآغاز و سلسله جنبان این تحولات ایران است و باید به معمار این تحولات عظیم که بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی- حضرت امام خمینی قدس سره الشریف- است آفرین گفت که وقتی ایران غرق در انواع مشکلات و چالش ها بود با تیزبینی این تحولات حتمی را نوید می دادند و با صراحت می فرمودند: «اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند».

6- امروز بی فایده بودن مقاومت در برابر ایران بسیار آشکار شده به گونه ای که بارها مقامات لجوج غربی هم به آن اذعان کرده اند. جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل به فاصله یکی- دو ساعت پس از نطق دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل با صراحت اعلام کرد که آمریکابازنده اصلی تحولاتی است که ایران از آن خبر می دهد. وی به شبکه وابسته به وزارت دفاع آمریکا گفت: «با آنکه 33 هیات شرکت کننده در نشست عمومی سازمان ملل متحد جلسه را ترک کردند باز هم هیات های 159 کشور جهان در محل ماندند. این وضع نشان می دهد که آمریکا در طرف بازنده قرار دارد». شبکه فاکس نیوز که با بولتون مصاحبه می کرد اشاره ای هم به تحریم ها و تهدیدها علیه ایران کرد و در جمع بندی نهایی گفت: «امیدواریم تحریم ها بر ضد ایران به نتیجه ای برسد اما شواهدی که تاکنون مشاهده کرده ایم دال بر این است که این وضعیت نمی تواند عینیت پیدا کند.»

7- در طول سالهای گذشته، احمدی نژاد از لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل، تقویت نقش مجمع عمومی دربرابر شورای امنیت، حذف حق وتو، نقش آفرینی برابر کشورها در تصمیم گیری ها در مهمترین سازمان بین المللی و... سخن گفته و روند کنونی این سازمان را ظالمانه خوانده است. این سخنان او هیچ اعتراضی را در صحن سازمان ملل و یا در حاشیه آن برنیانگیخته است. این نشان می دهد که واقعا سازمان ملل در معرض تغییر جدی قرار دارد. وقتی بیش از 170 کشور جهان این سخنان را قبول دارند، چنین سازمانی که براساس حضور کشورها بنا گذاشته شده نمی تواند مسیر کنونی را ادامه دهد. پس تغییر در ساختار و کارکرد سازمان ملل قطعی است و وقتی این تغییر قطعی باشد تغییر در ساخت نظام بین الملل هم قطعی خواهد بود.

8- نطق دکتر محمود احمدی نژاد در سازمان ملل ترکیبی از آموزه های اسلامی و تحلیلی دقیق از وضع کنونی عالم است. ترکیب آموزه های دینی با نیاز امروز بشر و متناسب دیدن این آموزه ها با این نیازها از سوی هیات های مختلف که ترکیبی از مسیحیان، مسلمانان، بودائیان و... می باشند، نشان می دهد که به عصر طلوع حاکمیت اندیشه دینی با محوریت دین آخرالزمان - اسلام- نزدیک شده ایم و این مهمترین هراس میراث داران نظام بین المللی منبعث از جنگ جهانی دوم است که غرب در قالب قرآن سوزی و اهانت به پیامبر رحمت(ص) آن را بازتاب می دهد.

منبع: خدمت دات آی آر khedmat.ir/vdcb.sbsurhbssiupr.html





بازدید امروز: 77 ، بازدید دیروز: 142 ، کل بازدیدها: 938024
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ