سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق دید و نقض پیمان

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/4/12:: 7:18 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

افق دید و نقض پیمان

یک ویژگی دیگر سریال مختار برنامه تحلیلی بعد از آن است البته بقیه سریال ها آنقدر بی محتوا اند که جایی برای برنامه تحلیلی ندارند. من چون باید صبح زود سرکار بروم اکثرا برنامه بعد از سریال را نمی بینم ولی این هفته بیدار ماندم. آقای طائب رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار در این برنامه حضور داشت.

ایشان درباره حمایت نکردن ابراهیم مالک از مختار، بحث افق دید را پیش کشید و احتمال داد که ابراهیم افق دید بالاتری نسبت به مختار داشته و چون مختار را فقط در کشتن قاتلین امام حسین متوقف می بیند دست از حمایت وی برمی دارد تا با ابن زبیر برای مقابله با بنی امیه هم پیمان شود!!!

من ولی عقیده ام این است که:

کسانی مثل ایرانیان و سایر یاران مختار که پیمانشان با مختار ایمانی بود و تلاش کردند تا اولین دولت اسلامی و مکتبی پاگرفته زمین نخورد و در این راه از جان خویش مایه گذاشتند را برحق تر می دانم از کسانی که به بهانه افق دید بالاتر با دشمنان درجه یک مختار هم پیمان شدند. به نظر من افق دید آن موالی پابرهنه ای که در گوشه میدانی تا لحظه آخر جنگید بسیار بالاتر از آن خواصی است که به توهم افق دید بالاتر پروژه عبور از مختار را کلید زد و زیر پای دولت نوپا و نارس مختار را خالی کرد و مردم را از چشیدن طعم یک حکومت اسلامی شیعی محروم کرد.

 

 

 





بازدید امروز: 137 ، بازدید دیروز: 132 ، کل بازدیدها: 937942
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ