سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صبر بر خواص

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/4/16:: 4:37 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

صبر بر خواص

«...ما جوانبش را، ریزه‌کارى‌هایش را غالباً ندیده میگیریم. من یک بار در یک صحبتى، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم.

صبرش فقط این نبود که بر تشنگى صبر کند، بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است. صبرِ سخت‌تر این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هى بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هى ایجاد تردید کنند. کى‌ها؟ افرادى مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیتهاى برجسته‌ى بزرگ آن روز دنیا، آقازاده‌هاى مهم اسلام، اینها هى بگویند نکن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفى ندارم، اینها که دارند اینجورى میگویند، دنیا هم که دارد آنجورى حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسه‌ها، تردیدافکنى‌ها، راه شرعى درست‌کردن‌ها بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسى است که میتواند این تحول عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتفاء کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتى گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است....»   بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه 

همان گونه که امام خامنه ای فرموده اند یکی از درس های امام حسین ع درس صبر است، صبر در مقابل خواص.

امروز عموم جامعه ما با اقتدا به امام خویش باید در مقابل خواص صبر پیشه کنند و کج روی ها، کج فهمی ها، کج اندیشی ها یشان را در مقام صبر به نظاره بنشینند. خواصی که گاه دم از ولایت می زنند و بناگاه ولایت را نادیده می گیرند علیرغم فریاد های مکرر مقام ولایت؛ در آتش تفرقه و اختلاف افکنی می دمند، تکفیر می کنند، مخالف را معاند می سازند، تبارشناسی می کنند و یهودی و جاسوس معرفی می نمایند.

 





بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 132 ، کل بازدیدها: 937816
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ