سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفسیر عرفانی قرآن

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/5/18:: 7:38 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر عرفانی قرآن

برای کسانی که به کلیات زندگی و آفرینش می اندیشند و سؤالات کلی و فلسفی برایشان پیش می آید یا زیاد پیش می آید و معمولا هم جواب آنها را به آسانی نمی توانند پیدا کنند؛ عرفان -در حد ما عرفان نظری- بسیار کارساز است و جواب های قانع کننده ای در آستین دارد. تفسیر عرفانی قرآن به بهترین وجه می تواند روح تشنه آنها را سیراب سازد و یکی از وقایع تاریخی که اتفاق افتاده اما باورش بسیار سخت است، ناتمام ماندن  جلسات تفسیر عرفانی امام (ره) از تلویزیون بر اثر اعتراض برخی روحانیون  است! امام (ره) که تفسیر را از سوره مبارکه حمد آغاز می کنند آنقدر فرصت نمی یابند تا بسم الله را به آخر برسانند و مجبور به ختم آن می شوند.

این روزها حدود ساعت  هفت و نیم عصر برنامه ای تفسیری با اجرای دکتر منصوری لاریجانی از شبکه 4 پخش می شود. مهمان برنامه هم دکتر غلامحسین اعوانی است و تفسیری بر پایه آموزه های عرفانی-فلسفی است. خیلی برنامه زیبایی است برای آنها که به مباحث کلی خلقت و زندگی علاقه مندند.

همین روزهای گذشته بحث در مورد خلقت آدم (ع) و قضیه سجده ملائک و ... بود و دکتر منصوری از مهمان برنامه پرسید:

خداوند به ملائکه دستور داد به آدم (ع) سجده کنند، شیطان که جن است آن وسط چکار می کرد که به آدم(ع) سجده نکرد؟ دکتر اعوانی چیزهایی گفت ولی خود دکتر منصوری از قول استاد ملاصدرا (شیخ بهایی) که برای ملا صدرا هم چنین سوالی پیش آمده بود گفت که شیطان بعدی از وجود خود آدم است. آدم فرقش با ملائکه همین است که ترکیبی متضاد است و تکامل وی از میانه همین تضاد بر می خیزد و...

نکته مهم این برنامه آن است که برخلاف اکثر برنامه های مجری محور تلویزیون و رادیو؛ که مجری ها بی سواد و بی ادب و پررو هستند و به مهمانهای برنامه احترام نمی گذارند؛ مجری این برنامه یعنی دکتر منصوری علاوه بر اینکه بسیار باسواد و استاد موضوع عرفان و فلسفه است بسیار محجوب و با شخصیت است.





بازدید امروز: 14 ، بازدید دیروز: 182 ، کل بازدیدها: 936595
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ