سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدا و سیما و سخنان آقا

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/5/20:: 2:38 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

صدا و سیما و سخنان آقا

پس از سخنان آقا درباره لزوم نگرش درست و کامل دریاره واقعیات کشور، تلویزیون در بخش های خبری  دارد سلسله گزارش هایی را در تایید آن تهیه و پخش می کند. این در جای خود غنیمت است اما نکاتی در این باره شایان توجه است:

- آقا در ابتدای بحث مربوط به واقع نگری درباره اوضاع کشور می فرمایند: «بخش دوم، یک برآورد کلى از وضع کشور است. خب، این گزارش بسیار خوب و مبسوطى که رئیس جمهور محترم دادند، گویا بود. نقاط برجسته و روشنى در این گزارش وجود داشت و چقدر خوب است که این مطالب و این اطلاعات به گوش مردم برسد و همه بدانند چه زحماتى کشیده شده، چه خدماتى انجام گرفته.»

این وظیفه اطلاع رسانی از خدمات دولت که آقا می فرمایند به عهده کیست؟ کدام رسانه می تواند بهترین و تاثیر گذار ترین نقش را ایفا کند؟ اینکه در خبرها چند ثانیه از افتتاح فلان طرح گزارشی ارائه شود آیا کفایت می کند؟ آیا صدا و سیما نمی تواند برنامه های مدون و متنوعی داشته باشد تا در آنها به تفصیل درباره اوضاع کارهای عمرانی انجام شده در هر استان و منطقه و روند پیشرفت آنها صحبت شود؟ برنامه هایی که جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و کاملا علمی و واقع گرا باشد. آیا چنین برنامه ها و اطلاع رسانی هایی در بهبود بیماری منفی نگری جامعه نقش بسزایی نخواهد داشت و تبلیغات دشمنان علیه نظام را تا حد زیادی خنثی نخواهد کرد؟ نکته مهم آن است که این برنامه ها و گزارش ها نباید در برهه هایی خاص در طول سال (مثلا فقط در دهه فجر که آوار اطلاعات هم شکل روی ذهن مردم خراب می شود) باشد، بلکه باید در همه سال و بدور از تبلیغات صورت گیرد.

-نکته دیگر درباره وزنی است که آقا در برخورد با دو مقوله منفی نگری و مثبت نگری به هر یک دادند اگر صحبت های آقا را یک بار دیگر مرور کنیم، ملاحظه می شود که بیشتر مقصود آقا پرهیز دادن جامعه و بخصوص نخبگان سیاسی و مسئولین از منفی بافی بوده است و نگاه افراطی مثبت انگارانه را در تکمله آن آورده اند. (با نگاهی به جامعه می بینیم که ما به نسبت بیشتر منفی بافیم تا مثبت انگار) حالا صدا و سیما آنجور که این چند برنامه پخش شده نشان می دهد جوری القا می کند که انگار این دو مقوله (نگاه مثبت و منفی)  به یک نسبت اند و باید مورد پرهیز قرار گیرند.

-آقا در پایان بحث در این مقوله، درخواست می کنند که نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و مسئولین بنشینند و فهرستی از نقاط مثبت و منفی یعنی همان ظرفیت ها و اولویت ها تهیه کنند. ما در برنامه های سیما این قضیه را هم نمی بینیم. تلویزیون می تواند این مطالبه را به در خانه گروه های نامبرده ببرد و حتی بستر لازم را در این گونه بحث ها برای گروه های نامبرده فراهم سازد.

-آقا در بخش دیگری از صحبت هایشان که به فرهنگ عمومی مربوط می شود و از نقاط ضعف ما  می دانند، از فیلم های پر از خشونت پخش شده نام می برند و لزوم توجه به اصلاح این امر را خواستار می شوند. این گلایه آقا مستقیما به سیما مربوط می شود، درحالی که گویا نمودی در این سلسله گزارش های تلویزیون نخواهد داشت.

-آقا در بخش دیگری از صحبت هایشان می فرمایند «البته بنده همین جا عرض بکنم؛ من معتقدم که کشور ما با امکاناتى که داریم، میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیرى که میخواهد براى متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد»

در این باره هم باید منتظر شد و دید که رسانه ملی به عنوان دانشگاهی فراگیر چگونه فتح بابی در بحث و پژوهش درباره این موضوع خواهد کرد و این موضوع را از سانسور درخواهد آورد.

********

وقتی نگاه می کنی باز هم می بینی درباره این صحبت های آقا هم هرکسی از ظن خود یار آن شده است!

********

در زبان انگلیسی آشوب در تهران می شود Protest و در لندن می شود Riot ، جالبه نه؟!!! 





بازدید امروز: 49 ، بازدید دیروز: 182 ، کل بازدیدها: 936630
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ