سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرداد و ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 86/3/12:: 11:13 عصر

به نام او

 

خرداد و ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

هزار و اندی سال از غیبت امام زمان گذشته است. زمانی دراز برای بشریت که محروم شد از فیض عظیم خداوند. غیبت دلایلی داشت که دانستنی بود و ندانستنی. از دانستنی ها برخی را می دانستیم و برخی را به تازگی دانسته ایم و برخی را در آینده خواهیم دانست.

ظهور امام، به همان دلایل غیبت آن حضرت مرتبط است و رفع دلایل غیبت همان عوامل ظهور اند. ظهور تغییر می طلبد در همه جامعه بشری و بالاخص جامعه اسلامی و نیز شیعی.

از جمله عوامل ظهور درک مفهوم امام و ولایت او بر جامعه بشری است. اینکه این درک در جامعه بشری بوجود آید امر مهمی در زمینه سازی ظهور است.

 ولیّ بر جامعه ای ولایت پذیر حاکم می شود و گرنه مقدرات جامعه ولایت گریز حتی در حضور و ظهور ولیّ و امام نیز در دست امام نخواهد بود، یعنی خودِ جامعه این امکان را از امام سلب خواهد کرد.

جامعه ای که مفهوم ولایت و نقش ولی به عنوان ظهور تام خداوندی، در سرنوشت و آینده و گذشته خود را درک نکند؛ فرق زیادی میان علی علیه السلام و دیگر صحابی پیامبر در جانشینی او قائل نمی شود و چون حقوقش از خزانه دولت تهدید شود هشدار رو در روی فاطمه سلام الله علیه پاره تن رسول خدا نیز نمی تواند او را در انصراف از درهم و دینار خزانه به نفع ولایت موفق نماید.

بعد از آغاز غیبت اگرچه غبار شبهه ها و کجی ها غلیظ تر شد، اما مفهوم حقیقی ولایت به تدریج عمومی تر شد و از خواص پیرامون ائمه سلام الله علیهم به بدنه جامعه اسلامی سرایت کرد. جوامع عمومی تر شیعی شکل گرفت و نیاز به روح خداوندی روز به روز بیشتر احساس شد.

امام خمینی سلام الله علیه آن فانیِ ولایت در این مسیر یک جهش ایجاد کرد، یک نقطه عطف.

15 خرداد در واقع تاریخی برای جهشی جهانی برای حکومت جهانی ولایت شد. در نبود انقلاب اسلامی که امام سلام الله علیه به تصریح می فرمود محدود به ایران نیست، دنیا اکنون شکل دیگری داشت. شیطان بشر را جور دیگری تربیت کرده بود. اکنون ابر قدرت (های) جهانی جور دیگری با بشر و بشریت رفتار می کرد. اما اراده حق تعالی بر آن است که با شهاب هایی ثاقب شیاطین را طرد کند و امام شهابی ثاقب درتعقیبِ شیاطینِ جهان تاریک و شیطان زده معاصر بود.

اکنون جهان جور دیگری شده است. اکنون هیچ کجای جهان مکان امنی برای شیطان نیست. اسلام خواهی، عدالت خواهی، بشر دوستی در پستوی لانه های شیاطین رخنه کرده است. امروز احمدی نژاد منادی نداهای جاودانی خمینی کبیر سلام الله علیه محبوب ترین فرد جهان می شود. امروز اگر ذخیره الهی نزول اجلال کند دیگر غریب نخواهد بود انشاءالله. امروز که شاگردان مکتب عشق؛ خامنه ای عزیز (حفظه الله) و احمدی نژادِ نازنین چنین دلهای مردمان را تسخیر می کنند، جای آن نیست که صاحب این مکتب بیاید و «انسان» با حقیقت خویش روبرو شود و او را در آغوش استقبال و پذیرش خویش بگیرد؟

 

خرداد که می شود زمزمه پیر سفر کرده ای قلب مان را به تپش می اندازد و بوی نرگس در فضای ذهن مان می پیچد. خرداد؛  آرزوی فرج تمنا می شود و اشک و امید:

 

از غم دوست در این میکده فریاد کشم

دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم

...

مُردم از زندگی بی تو که با من هستی

طرفه سرّی است که باید برِ استاد کشم

سالها می گذرد حادثه ها می آید

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

    





بازدید امروز: 22 ، بازدید دیروز: 75 ، کل بازدیدها: 938743
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ