سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تروریسم؛ واقعیت یا کلاهبر داری جهانی (بخش سوم)

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 85/8/9:: 5:48 صبح

تروریسم؛ واقعیت یا کلاهبر داری جهانی (بخش سوم)

 

(توصیه می شود نگاهی به بخش های اول و دوم هم بیندازید)

واژه تروریسم اساسا از ابداعات غرب است. با خصوصیاتی که اول بار آنها تعریف کردند و اول بار هم خود آنها همان گونه عمل می کردند. سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی غرب تروریسم را ایجاد کردند دوره های آموزشی برای آن راه انداختند و آدم کش های حرفه ای یعنی کسانی که حرفه شان کشتن آدم ها بود تربیت کردند. همین امروز هم که سیاسیون آنها عَلَم جنگ علیه تروریسم را بلند کرده اند سازمانهای اطلاعاتی- جاسوسی شان به همان کار های کثیف شان ادامه می دهند و هنوز تروریست تربیت می کنند و هنوز آشوب های مسلحانه راه می اندازند و هنوز آدم کش های حرفه ای تر بیت می کنند که اگر لازم باشد دموکراسی که بت این قرن است را به نام دموکراسی و اقدام علیه تروریسم با قطع کردن سر مردم با تبر سرنگون کنند.(الجزایر).

غیر از اعمالی که ازجانب عوامل خود همان مدعیان جنگ علیه تروریسم سر می زند؛ در دنیا کاری که اسم آنرا بشود تروریسم گذاشت وجود ندارد. حداکثر آشوبهای مسلحانه یا غیر مسلحانه در برابر حکومت هایی است و یا کشتار های فرقه ایِ قومی و مذهبی که از ابتدای تاریخ بوده است و پدیده ای امروزی نیست و مهمتر از آن پدیده ای با گستره جهانی و با هویتی یکسان و مرکز فرماندهی واحد نیست که بتوان علیه آن اقدام کلاسیک نظامی کرد.

اینکه مثلا بن لادنی پیدا می شود و القاعده ای که هر تروری از نیویورک تا لندن تا ریاض تا دهلی تا پکن و تا توکیو را به او نسبت می دهند و از قضا در بسیاری از موارد خود نامبردگان نوار و فیلم به اشخاصی و شبکه هایی برگزیده می دهند و مسئولیت را به عهده می گیرند؛ تئاتری است که امروز همه می دانیم کارگردان آن همان کسی است که از این بازی نفع می برد.

تروریسم و مشخص تر، مبارزه با تروریسم امروز واژه ای است که در سلک دیگر واژه های مقدس جهان لیبرال (اتفاقا مدعی تقدس زدایی) چون آزادی ، دموکراسی و حقوق بشر در آمده است که از آنان چماق هایی ساخته اند و داده اند دست اژدهای چند سر و چند دست نظام پول پرست حاکم بر دنیا.

اینها آگاهی هایی هستند که ما به طرزی ملموس آنهارا خوداگاه و ناخوداگاه با رفتار سلطه طلبان جهانی با جهان سوم دریافته ایم اما نکته مهم اهمیت دقت در مفهوم واژه ها و به کار گیری هوشمندانه آنهاست. دقت کنیم، واژه هایی که آنها برای مقاصدی خاص ساخته اند را بشناسیم و در دام بار معنایی که آنها بر این واژه ها بار کرده اند نیفتیم.

 

 

تروریسم ، واقعیت یا کلاهبرداری جهانی(بخش اول)

 

تروریسم، واقعیت یا کلاهبرداری جهانی (قسمت دوم)





بازدید امروز: 94 ، بازدید دیروز: 138 ، کل بازدیدها: 936493
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ