سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چو خود دانستن معاصران بزرگ

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/20:: 6:38 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

  سریال مختارنامه را می بینید یا نه؟

 قصدم صحبت درباره این سریال نیست. در این دو قسمت نشان داده است که مختار علیرغم شیعه دانستن خود؛ حتی در پاسخ به اصرار عمو و دوستش کیان، جهاد امام وقت –امام حسن علیه السلام- را اشتباه و «از پیش باخته» می نامد و از یاری امام امتناع می کند. به این بهانه می خواستم مطلبی را که قبلا با یکی از دوستان فوق لیسانس تاریخ تشیع در موردش زیاد صحبت کرده ایم بگویم:

معاصران ائمه علیهم السلام –اگرچه شیعه- اکثرا خود را از لحاظ فهم و درک اجتماعی و سیاسی هم شأن و هم رتبه امام می دانستند و ائمه را بیشتر به عنوان رهبران سیاسی قبول داشتند. شأن ائمه رفته رفته در پی مجاهدت های خود ائمه علیهم السلام و نیز بزرگان و مجاهدان شیعه به مردم شناسانده شد، البته همراه با هوشمندی و طمأنینه خاصی که از درافتادن مردم به حیطه غلو و افراط گرایی هم جلوگیری شود.

ائمه هر عصری آنقدر عادی و معمولی رفتار می کردند و بودند که مردمان آن عصر در آنچه در بالا به آن اشاره شد معتقد می شدند. بعید نیست که امام زمان هم دچار چنین مشکلی گردد. ما اکنون اگرچه شأن ائمه را تا حدود زیادی دریافته ایم اما بسیاری از ما از ائمه تصورات مافوق طبیعی دارند. مثلا ائمه را زیبا رو و نورانی – خارج از حالت عادی- تصور می کنند و اگر روزی مواجه با چیزی خارج این تصورات شوند؛ شاید دچار وازدگی اعتقادی گردند و انکار کنند. امام زمان مسلما وقتی انشاءالله- بزودی- ظهور کنند بسیار عادی رفتار خواهند کرد و قیامشان بسیار عادی پیش خواهد رفت و بسیار عادی از وسایل و امکانات مادی همین عصر که در اختیار همه –از جمله جباران- هست استفاده خواهند کرد و شاید این قضیه را عده ای از ما شیعیان تاب نتوانیم آورد. تجربه یهودیان نشان داده است که آنها تاب عیسایی که بسیار –معمولی- بود و محمدی -صل الله علی و آله- که مال همه بود را نداشتند.

امام زمان هم که انشاءالله ظهور کنند شاید بشود که برخی کارهایشان از همان ابتدا مورد شک و تردید برخی از ما شیعیان قرار گیرد و اظهار فضل کنیم که: چگونه است که امام به این واضحی این قضیه را اشتباه می کنند؟!

ما معصوم بودن را هم شاید در حیطه دانش و فهم و کمال خویش بسنجیم و خود را ملاک کارهای معصومانه حضرتش قرار دهیم.


خبر(شعر)

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/10:: 5:57 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خبر تو درمیان اخبار اقتصادی

در میان اخبار سیاسی

در میان اخبار،

نبود

در جستجوی خبر« پیش گفته»

هر روز

خبر های جنگ ها را

خبر های صلح ها را

خبر های توافق ها و تقسیمات منطقه ای را

پی می گیرم.

گوش تیز کرده ام

چشم تیز کرده ام

از میان حوادث

از میان واقعه ها

از میان آمد وشد ها

اثری از آنچه دلم را به تپش واداشته بیابم.

هر روز

به هزار وبلاگ سرگشته مثل خودم سر می زنم

تا شاید

آنها چیزی شکار کرده باشند

تا شاید

آنها مژده ای داده باشند.

هر روز

به هزار سایت منکرین راه خودم سر می زنم

تا شاید

آنها کسی را انکار کرده باشند

تا شاید

آنها خبری را تکذیب کرده باشند.

هر روز به دنبال دوستانش

آن آدمهای «قدیمی»

در میان آدمهای جدید دور و برم می گردم

هر روز به دنبال دشمنانش

آن آدمهای «قدیمی»

در میان آدمهای جدید دور و برم می گردم

و

هر روز مرا به این خاطر مسخره می کنند

امروز شعیب بن صالح را یافتم

وآنها مثل همیشه مسخره ام کردند

شاید فردا سفیانی را بیابم

و

آنها باز هم مسخره ام خواهد کرد.

چه باک!

مهم آن است که خبری در این «راه» بیابم.

 


احمدی نژاد بطل! بطل!

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/7:: 8:19 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنان پنج شنبه شب  دکتر احمدی‌نژاد مانند سخنان هر سال او در سازمان ملل تحسین‌برانگیز بود. شاید این تحسین‌برانگیز بودن وقتی بیشتر آشکار شود که مقایسه تطبیقی بین سخنان او و سخنان خاتمی در دوره ریاست جمهوری‌اش انجام شود. با روی کار آمدن احمدی‌نژاد مطالبی در حد ریاست جمهوری ایران بیان شد که پیش از آن تصور ما این بود که فقط می‌تواند در فضای دانشجویی مطرح شود. دوران اصلاحات آنقدر بی‌غیرتی و سستی در جامعه ایجاد کرده بود که چنین قضاوت‌هایی دور از ذهن نبود.

یکی از دوستان مشکلی را مطرح کردند که مدتی است فضای رسانه‌ای ما آگاهانه یا ناخودآگاه به آن دچار شده است. حضرت آقا در اول شهریور امسال در دیدار با دانشجویان فرمودند: «باید توجه کنیم که مسائل را اصلى - فرعى کنیم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگیزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى که میشود، نگیرد». پرداختن به مسائل حاشیه‌ای احمدی‌نژاد و بی‌توجهی به بروز خارج از کشوری احمدی‌نژاد مدتی است که گریبانگیر جامعه و رسانه‌های انقلابی شده است. این سطح از برجسته‌سازی در حالی صورت می‌گیرد که احمدی‌نژاد در چشم مردم جهان سمبل مبارزه با استکبار – یعنی دشمن حقیقی ما– شده است. در سال گذشته در سفر به یکی از کشورهای اطراف، پس از صرف شام در یک رستوران ترکیه‌ای، صاحب رستوران از ما پرسید که از ایران چه خبر؟ می‌خواست محک بزند ما طرفدار نظام هستیم یا ضد نظام. وقتی فهمید ما طرفدار نظام هستیم خوشحال شد و گفت که همین مسیری را که دارید، ادامه دهید ما همه طرفدار شما و سمپات احمدی‌نژاد هستیم. دوستی از سفر سوریه تعریف می‌کرد که مردم وقتی به ما ایرانی‌ها برمی‌خوردند می‌گفتند احمدی‌نجاد بطل! بطل!؛ احمدی‌نژاد قهرمانه! قهرمانه!.


برخی رسانه‌ها و جراید با نادیده گرفتن این مسئله، نگاه محوری به آقای احمدی نژاد را از نگاه یک عنصر استکبارستیز، تبدیل به یک عامل در حال سقوط کرده‌اند. این رسانه‌ها با پیگیری مسائل مربوط به آقای مشایی در مسائلی چون گردشگری، منشور کوروش و امثالهم باعث ضریب دادن به این مسئله فرعی در بین اقشار حزب اللهی شده‌اند.

می‌توان حدس زد بسیاری از علاقمندان انقلاب در خارج از کشور وقتی به اختلافات درونی ما نگاه می‌کنند سر در گم می‌شوند و آنرا بی‌دلیل می‌بینند؛ مانند آنچه ما در مورد اختلافات گروه‌های مبارز و طرفدار اسلام در سایر کشورها می‌بینیم و نمی‌توانیم دلیل وجود اختلاف را تحلیل کنیم. معمولا آنچه در چنین مواردی به ذهن می‌رسد اینست که مثلا از خود می‌پرسیم وقتی در لبنان سایه اسرائیل روی این کشور سنگینی می‌کند چرا شیعیان در داخل خود اختلاف دارند؛ و این استدلال در مورد ما به ذهن دوستداران بیرونی می‌رسد. 

به نظر می‌رسد توان درک وجود توأمان محاسن و معایب در یک شخص برای ما اندکی مشکل است. ما بیشتر علاقه‌ داریم به کسی صد در صد عشق بورزیم یا از او متنفر شویم. شاهد چنین رفتاری را می‌توان در رفتار بسیاری از متدینین در سال‌های اول روی کار آمدن دکتر احمدی‌نژاد و زمان فعلی جستجو کرد. کسانی که کوچکترین انتقادی را در سال‌های اولیه بر نمی‌تابیدند و منتقدین را ضد انقلاب می‌نامیدند و برای مقابله، با چنین افرادی بعضا به زد و خورد می‌پرداختند امروز پیشگامان تنفر از احمدی‌نژاد شده‌اند.

نکته دیگری که به ذهنم می‌رسد اینکه انسان‌های انقلابی در مواقعی - اگر نگوییم اکثر اوقات - در تعامل بین یکدیگر نسبت به تعامل با انسان های غیر مذهبی، سخت‌گیرترند. ما در دوران دانشجویی خود دو گروه از مسئولین دانشگاه را تجربه کردیم. در برخورد با مسئولین که خیلی عرق انقلابی و مذهبی نداشتند بحث‌ها نسبتاً منطقی پیش‌می‌رفت و دو طرف اختلاف نظرهای یکدیگر را درک می‌کردند. اما در برخورد با مسئولین انقلابی و متدین ملاک‌ها خیلی دقیق می‌شد و اختلافات به شدت بالا می‌گرفت و در برخی موارد شنیده شد که به برخوردهای فیزیکی نیز منجر شده است. نمونه دیگری از همین مسئله را شاید بتوان در طرفداران دو آتشه آقای احمدی‌نژاد دید. طیفی از جوانان که همراه ایشان وارد دولت شدند بعدها در داخل خود به مشکلات جدی برخورد کردند. تقریبا همین فضا را می‌توان در ارگان‌های انقلابی یا بین اقشار متدین در ادارات تا حدی مشاهده کرد. در همین راستا به نظر می‌رسد این حجم از انتقاداتی که به احمدی‌نژاد در حال حاضر باب شده است در زمان اصلاحات به خاتمی با آن‌همه رسوایی و خیانت‌ها رواج نداشت.

بنده از ذکر چنین مثا‌ل‌هایی قصد مذمت افراد را ندارم بلکه این موارد را نمونه‌ای از رفتارهای نادرست درون‌گفتمانی می‌دانم که معلوم نیست از کجا ناشی می‌شود. الگوی ما در چنین مواقعی باید چنین آیاتی باشد: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ * محمد فرستاده خدا است و کسانى که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند(فتح، آیه 29)؛ خداوند در سوره حجر به پیامبر امر می‌کند: وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِلْمُؤْمِنِینَ * وپر وبال [لطف ومهربانىِ] خود را براى مؤمنان بگستران(حجر، آیه 88). خداوند به پیامبر خود دستور می‌دهد که با مؤمنین متواضع باش، حال من و شما جای خود داریم.

منبع: حسین حسینیrajanews.com/detail.asp?id=63497


یک عملیات کماندویی در خاک آمریکا

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/5:: 2:9 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

1- مواضع انقلابی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی که روح اصلی همه مطالب و اقدامات رئیس جمهور در نیویورک را به خود اختصاص داده است به شدت مورد استقبال افکار عمومی در غرب قرار می گیرد. یک گزارش که توسط رسانه های آمریکایی منتشر گردید بیانگر آن است که در سال گذشته نزدیک به 200 میلیون نفر- یعنی نیمی- از شهروندان آمریکایی حداقل یکی از سخنرانی ها و یا مصاحبه هایی که دکتر احمدی نژاد در خلال سفر 5 روزه به نیویورک ارائه کرده است را با دقت شنیده اند و این در حالی است که همین رسانه ها گفته اند نطق سال 2009 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را فقط 7 درصد آمریکایی ها شنیده و یا در رسانه های مکتوب خوانده اند. همین گزارش می گوید 50 میلیون نفر از شهروندان اروپایی و آمریکای شمالی- شامل ایالات متحده و کانادا- نطق دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی پارسال را شنیده و یا در مطبوعات خوانده اند. این یک اتفاق بسیار بزرگ است به گونه ای که رسانه «روسیا الیوم» اعلام کرد هیچ سخنرانی به اندازه احمدی نژاد نتوانسته است، توجه مخاطب را در غرب برانگیزد. چرا؟ به نظر می آید برای پاسخ به این پرسش باید به متن نطق های رئیس جمهور نظر انداخت. دکتر احمدی نژاد در نطق ها و مصاحبه های خود همواره از یک سو به نقد مبانی فکری و دستاوردهای تمدن غرب و اندیشه لیبرالیزم و کاپیتالیسم پرداخته و از سوی دیگر راه حل های برون رفت از بن بست های موجود در اندیشه و کارکرد غرب را با بیانی صریح و در هیاتی منطقی ارائه کرده است پس می توانیم بگوئیم احمدی نژاد حرفهایی می زند که ملت ها آماده شنیدن آن هستند و خود را نیازمند آن می بینند.

2- مواجهه رسانه های غرب با سفر احمدی نژاد و سخنان او همواره مبتنی بر روش های تکبرآلود و در عین حال انفعال بوده است. رسانه های عمده آمریکایی نظیر CNN، Fax News، ABC و NBC از دو روز قبل ورود هیات ایرانی به نیویورک شروع به تبلیغات شدیدا منفی علیه رئیس جمهور ایران می کنند. Fax News امسال دو روز این عبارت را زیرنویس می کرد: «به ما کمک کنید تا از ورود تصویر احمدی نژاد به درون خانه های آمریکایی ها جلوگیری کنیم.» این تبلیغات بیش از آنکه سفر رئیس جمهور ایران را به حاشیه ببرد در متن توجه افکار عمومی قرار داد و سخنان وی را علیه تمدن غرب مدلل گرداند. نشانه واضح آن این است که رسانه های آمریکایی علیرغم راه انداختن موج منفی علیه هیات ایرانی، برای گرفتن وقت مصاحبه با دکتر احمدی نژاد به صف ایستادند و زبده ترین عنصر خود را برای پرسیدن سؤالات مهمتر به مصاحبه فرستادند. این به خوبی نشان می دهد که به عنوان مثال مصاحبه CNN با دکتر احمدی نژاد برخاسته از یک تصمیم در کادر اداره کننده این شبکه تلویزیونی نیست بلکه ناشی از فشار شدید مخاطبان این رسانه به گردانندگان آن است و لذا CNN از بیم از دست دادن مخاطب به مصاحبه با رئیس جمهور می نشیند.

3- مواجهه دولت آمریکا و دولتهای مرتبط با آن نیز در جریان این سفر قابل توجه است. آمریکا و تعداد دیگری از کشورها در هنگام ایراد نطق توسط رئیس جمهور در مجمع عمومی سالن اجلاس را ترک کردند و رسانه های غرب با نشان دادن تصاویر صندلی های خالی، تلاش کردند تا نوعی اعتراض عمومی را به مفاد نطق دکتر احمدی نژاد القا نمایند اما واقعیت این است که اولا همه آن هیات هایی که سالن اجلاس را ترک می کنند در عمل با آمریکایی ها چندان همراهی ندارند و این عدم حضور با فشار آمریکا و به عنوان یک حرکت سمبولیک انجام می شود. اینکه 33 هیات در اجلاس امسال هنگام نطق دکتر احمدی نژاد سالن را ترک گفته اند ولی علیرغم گذشت یک ماه از مهلت شورای امنیت به کشورهای مختلف برای ارائه گزارش اجرای تحریم ها علیه ایران، فقط 71 کشور اجابت کرده اند، نشانه ای از این مسئله است. ثانیا همیشه تعداد هیات هایی که در محل اجلاس مجمع عمومی باقی مانده و با دقت کامل به سخنان رئیس جمهور ایران گوش داده اند بیش از چهاربرابر هیات های ترک کننده بوده اند و این به خوبی نشان می دهد که تبلیغات و فشارهای دیپلماتیک آمریکا نتوانسته از توجه هیات های دیپلماتیک به این نطق بکاهد. امسال 159 هیات دیپلماتیک در حین سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی حضور داشتند.

4- تجربه به خوبی نشان داده است که هیات های ترک کننده محل اجلاس به اتاق های مجاور می روند و با استفاده از زبده ترین مترجم ها، واژه به واژه نطق رئیس جمهور ایران را دنبال کرده و آنها را «بسیار مهم» و «فوق العاده» می دانند نشانه واضح آن این است که آنان یکی یکی در همان دقایق اولیه پس از پایان سخنان احمدی نژاد به موضع گیری رسمی درباره مفاد اصلی «نطقی که قرار است شنیده نشود» می پردازند. نمونه آن موضع گیری رسمی سخنگوی هیات آمریکایی، رئیس هیات آلمانی، رئیس هیات انگلیسی و یکی از اعضای هیات فرانسوی دقایقی پس از پایان نطق پریشب احمدی نژاد در مجمع عمومی است.

5- توجه جدی به آنچه ایران می گوید بیانگر آن است که یک اتفاق مهم در عرصه افکار عمومی و به تبع آن در ذهنیت دولت ها و هیات های دیپلماتیک افتاده است و این حتما از تحولات بسیار مهمی در آینده نزدیک خبر می دهد و جهان خود را برای پذیرش واقعه ای که در چند قدمی او قرار دارد آماده کرده است و برای وقوع آن لحظه شماری می کند.

اتفاقا رئیس جمهوری اسلامی ایران از چند سال پیش روی این واقعه انگشت گذاشته و امروز کشورهای زیادی هستند که می گویند «حق با ایران است» یعنی وقوع تحولات بزرگ را حتمی می دانند. متاسفانه در صحنه داخلی، بعضی از دسته ها و افراد کوته فکر با انگشت گذاشتن روی بعضی از مشکلات داخلی، حرف زدن از این تحولات را «زیاده گویی» معرفی می نمایند. کسی نمی گوید بار این تحولات فقط بر دوش ایران است، نه حرف این است که سرآغاز و سلسله جنبان این تحولات ایران است و باید به معمار این تحولات عظیم که بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی- حضرت امام خمینی قدس سره الشریف- است آفرین گفت که وقتی ایران غرق در انواع مشکلات و چالش ها بود با تیزبینی این تحولات حتمی را نوید می دادند و با صراحت می فرمودند: «اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند».

6- امروز بی فایده بودن مقاومت در برابر ایران بسیار آشکار شده به گونه ای که بارها مقامات لجوج غربی هم به آن اذعان کرده اند. جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل به فاصله یکی- دو ساعت پس از نطق دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل با صراحت اعلام کرد که آمریکابازنده اصلی تحولاتی است که ایران از آن خبر می دهد. وی به شبکه وابسته به وزارت دفاع آمریکا گفت: «با آنکه 33 هیات شرکت کننده در نشست عمومی سازمان ملل متحد جلسه را ترک کردند باز هم هیات های 159 کشور جهان در محل ماندند. این وضع نشان می دهد که آمریکا در طرف بازنده قرار دارد». شبکه فاکس نیوز که با بولتون مصاحبه می کرد اشاره ای هم به تحریم ها و تهدیدها علیه ایران کرد و در جمع بندی نهایی گفت: «امیدواریم تحریم ها بر ضد ایران به نتیجه ای برسد اما شواهدی که تاکنون مشاهده کرده ایم دال بر این است که این وضعیت نمی تواند عینیت پیدا کند.»

7- در طول سالهای گذشته، احمدی نژاد از لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل، تقویت نقش مجمع عمومی دربرابر شورای امنیت، حذف حق وتو، نقش آفرینی برابر کشورها در تصمیم گیری ها در مهمترین سازمان بین المللی و... سخن گفته و روند کنونی این سازمان را ظالمانه خوانده است. این سخنان او هیچ اعتراضی را در صحن سازمان ملل و یا در حاشیه آن برنیانگیخته است. این نشان می دهد که واقعا سازمان ملل در معرض تغییر جدی قرار دارد. وقتی بیش از 170 کشور جهان این سخنان را قبول دارند، چنین سازمانی که براساس حضور کشورها بنا گذاشته شده نمی تواند مسیر کنونی را ادامه دهد. پس تغییر در ساختار و کارکرد سازمان ملل قطعی است و وقتی این تغییر قطعی باشد تغییر در ساخت نظام بین الملل هم قطعی خواهد بود.

8- نطق دکتر محمود احمدی نژاد در سازمان ملل ترکیبی از آموزه های اسلامی و تحلیلی دقیق از وضع کنونی عالم است. ترکیب آموزه های دینی با نیاز امروز بشر و متناسب دیدن این آموزه ها با این نیازها از سوی هیات های مختلف که ترکیبی از مسیحیان، مسلمانان، بودائیان و... می باشند، نشان می دهد که به عصر طلوع حاکمیت اندیشه دینی با محوریت دین آخرالزمان - اسلام- نزدیک شده ایم و این مهمترین هراس میراث داران نظام بین المللی منبعث از جنگ جهانی دوم است که غرب در قالب قرآن سوزی و اهانت به پیامبر رحمت(ص) آن را بازتاب می دهد.

منبع: خدمت دات آی آر khedmat.ir/vdcb.sbsurhbssiupr.html


سلام بر شعیب ابن صالح

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/7/4:: 6:18 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

دکتر احمدی نژاد شعیب ابن صالح باشد یاد نباشد؛ گفتمان امام زمان را در تریبون جهانی سازمان ملل برد و از آنجا ندای مدیریت معنوی جهان را مطرح کرد. او بزرگترین ضربات را بر پیکر روز به روز شکننده تر شیطان بزرگ و اذنابش وارد کرده است. او همان گونه که روایات مربوط به شعیب ابن صالح می گویند اگر کوه در مقابلش قرار بگیرد از جای بر می دارد.

یک مقاله در مورد سخنرانی دکتر در سازمان ملل:

 

عباس پژوهش- این مقاله درصدد است با پرداختن به واکنش برخی رسانه های غربی، خروج نمایندگان آمریکا از محل سخنرانی رئیس جمهور محترم ایران را واکاوی و برای تغییر نوع نگرش ها و برخوردهای رسانه ای با این موضوع پیشنهادی ارایه دهد.

همان گونه که خوانندگان گرامی مستحضرند، شبکه‌های مختلف بین المللی سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را به طور زنده پوشش دادند و همزمان با آغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تعدادی از شبکه های بین المللی و منطقه ای با قطع برنامه های عادی خود به صورت زنده به پخش این سخنرانی پرداختند:

شبکه های سی ان ان، بی بی سی انگلیسی، فاکس نیوز ، اسکای نیوز، فرانس بیست و چهار، بی بی سی عربی، الجزیره انگلیسی، پرس تی وی، العالم و الجزیره عربی به صورت زنده این سخنرانی را پوشش دادند (اینجا)

تنها ساعاتی پس از سخنرانیِ رئیس جمهور هر سه سایت گوگل، یاهو و msn دست به اقداماتی هم آهنگ و همزمان زدند. به گونه‌ای که در همان نیمه شب پنج شنبه مطالبِ یکنواختِ ایشان در سایت جای گرفته بود:

1- هر سه سایت، خبر سخنرانی دکتر احمدی نژاد را در سایت خویش قرار دادند.

2- هر سه سایت، خبر یادشده را در صفحه ی نخست خود قرار دادند.

3- هر سه سایت، خبر یاد شده را در صدر قرار دادند.

4- هر سه سایت، تأکید و تیتر اصلی شان، خروج نمایندگان آمریکا و اقمارش از جلسه در هنگام افشاگریِ رئیس جمهور در مورد دروغ بودن 11 سپتامبر بود.

5- هر سه سایت، سعی در حذف و کمرنگ کردن سخنان رئیس جمهور در مورد انجیل کردند تا جایی که سایت msn در جایی که رئیس جمهور کتاب انجیل را در دست چپ و کتاب قرآن را در دست راست خود بالا برده و در خصوص آن سخن گفت، این سایت تصویر دکتر احمدی نژاد را به گونه ای برش زده و در صفحه ی نخست خود قرار داده است که انجیل در دست چپ ایشان سانسور تصویری شود و دیده نشود. علاوه بر آن، در متن خبر نیز صرفاً سخنان ایشان در خصوص قرآن و قرآن سوزی منعکس شده است اما عمل و سخن ایشان در مورد انجیل، به کلی حذف و سانسور خبری شده است. نتیجه‌ی این عمل آن است که تمام کسانی که در سطح جهان سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد را ندیده باشند، هنگامی که برای انجام کارهای روزانه‌ی خود به اینترنت رجوع کنند از اظهار نظر او در مورد دوستی و پیوند مذاهب بی خبر بمانند.

تنها تفاوت جزئی این بود که سایت گوگل و یاهو این خبر را در صدر صفحه‌ی نخست اخبار خود گذاردند اما msn علاوه بر آن در صفحه‌ی نخست سایت نیز آن را بازتاب مکتوب و تصویری داده است و البته سایت جست و جوگر msn معمولاً نسبت به یاهو و گوگل در مسایل سیاسی پیشتاز بوده و از این حیث صبغه‌ی  سیاسی‌تری دارد.

(در مورد اهمیتِ واکنش های سیاسی این سه سایت مقاله ای تحقیقی تهیه گردیده که به‌زودی در همین سایت تقدیم نظر خوانندگان خواهد شد.)

تصویر صفحه‌ی نخست سایت msn :
تیتر خبر: درهنگام اشاره به 11 سپتامبر آمریکا خارج می شود

تصویر صفحه ی نخست اخبار سایت گوگل:
تیتر خبر: خروج آمریکا درهنگام سخنرانی رئیس جمهور ایران 

تصویر صفحه‌ی نخست اخبار سایت یاهو :
تیتر خبر: خروج آمریکا در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل


 

تصویر صفحه‌ی نخست اخبار سایت فاکس نیوز:
تیتر خبر: باور نکردنی (باورکردنی در سازمان ملل) در هنگام توهین پراکنی های احمدی نژاد درباره‌ی 11 سپتامبر کف زدند.

 
 

همان گونه که دیده شد بیشترین مانور و تبلیغات حجمیِ رسانه های غرب، در مورد خروجِ نمایندگان آمریکا بوده و آن قدر به این مسئله پرداخته شده است که هم اکنون با یک جست و جوی ساده‌ی اینترنتی خواهید دید که عمده ترین موضوع سخنرانی رئیس‌جمهور، تیتر سایت های غربی شده است، «خروج نمایندگان آمریکا» و خدم و حشم ایشان از جلسه بوده است.

پیش از آن که به بررسی این موضوع بپردازیم، بازتاب حضور رئیس جمهور کشورمان در نیویورک را در یک شبکه‌های خبری آمریکایی بررسی می کنیم:

شبکه‌ی خبری  CNN
تیتر خبر: طرح بازی رئیس جمهور ایران عمل می کند.
 

چنانچه با گذر از تیترهای احساساتی و تبلیغاتی، بخواهیم نگاهی به نتایج زورآزمایی رسانه های غربی و خبرنگاران ایشان با منطق و بیانات رئیس جمهور بیندازیم، می توان به گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه‌ی CNN  توجه کرد که مشروح آن نیز در پایگاه اینترنتی وی قرار داده شده است.


 

در این گفت‌وگو، مجری شبکه‌ی CNN با فرید زکریا گفت‌وگو کرده است. زکریا که تحلیلگر بخش خارجی سی.ان. ان و از سیاسی‌نویسان زبردست عرصه‌ی خبر سی.ان.ان است. خود در مصاحبه خبری با رئیس جمهور شرکت کرده و با روحیه ای که شکست و وازدگی کامل از مواجهه با رئیس جمهور در آن دیده می شود، در گفت و گو با مجری برنامه به تحلیل عملکرد رسانه ای رئیس جمهور پرداخته و در طول مصاحبه با ابراز نگرانی از نتایج زورآزمایی رسانه های غربی با آقای دکتر احمدی نژاد، اعترافات مختلفی در مورد تسلط و تفوق رئیس جمهور محترم در مواجهه با رسانه های آمریکایی داشته است و در پایان نتیجه گیری کرده است که: «تنها کاری که می شود کرد آن است که توجه رسانه ای نسبت به احمدی نژاد کم کنیم تا حرکات رسانه ای وی خنثی شود». این در حالی است که او خود نیز جزو متقاضیان و مصاحبه کنندگان با آقای دکتر احمدی نژاد بوده است. (اینجا)

این اعتراف بدان معنا است که اصحاب رسانه های آمریکا اینک پس از شش بار نبرد خانگی و رودررو، در پایان ششمین سفر رئیس جمهور به نیویورک دریافته اند که بهترین دفاع در مبارزه‌ی رسانه ای تن به تن با محموداحمدی نژاد، فرار و روبه رو نشدن با وی است. و البته این همان نتیجه ای است که در صحن سازمان ملل نیز عملاً به آن رسیدند.

بخش هایی از این تحلیل جالب تلویزیونی را مطالعه بفرمایید:
مجری سی.ان. ان: این هفته احمدی نژاد در نیویورک چگونه ظاهر شد؟

تحلیلگر: صرف صبحانه با احمدی نژاد به یکی از سنت های سالانه سازمان ملل متحد تبدیل شده است...

تحلیلگر:  ...ملاقات با او همیشه جالب توجه است...

تحلیلگر:  ...قطعاً دانش و تمرینات او در این زمینه بیشتر شده است...

تحلیلگر: ...او در نقطه ای از سن نمایش که به وسیله نورافکن روشن شده باشد بسیار راحت است...

تحلیلگر: ...او در مقابل توجه و نگاه رسانه ها بسیار راحت عمل می کند...

تحلیلگر: ...او هیچ ضعفی نشان نداد، هیچ تردیدی، هیچ حالت عصبی ای، در واقع کاملا برعکس، او در بسیاری از چیزهایی که بیان کرد، بسیار با اعتماد به نفس و کاملا محکم بود....

He showed no weakness, no hesitation, no nervousness, in fact quite the contrary, he was very confident and quite tough in a lot of the things he said.

تحلیلگر:  ...در واقع کاملا بر خلاف این بود، او بسیار با اعتماد به نفس بود و در بسیاری از چیزهایی که می گفت کاملا محکم بود.

مجری: طرح و نقشه ی او در این بازی چیست؟

تحلیلگر: ... وی غالباً به دنبال تعریف بسیار زیرکانه ای از منافع و علایق ملی ایران است...

(a very shrewd definition of Iran"s national interest)

تحلیلگر: ...او خیلی خوب می داند که هر نوع سئوالی را چگونه به خوبی مقابله کند...

مجری: نتیجه‌ی نهایی؟

تحلیلگر: ایرانی‌ها ... یک بار دیگر دیدن احمدی‌نژاد باعث شد که من احساس کنم اینها (ایرانیان) در به کارگیری حروف ( و کلمات) بسیار زرنگ و دانا هستند.

The Iranians . . . .
. . . Seeing Ahmadinejad once more made me feel that these are very savvy calculating characters.

این تحلیل از زبان کسی بیان می شود که به طور رودررو با رئیس جمهور عزت آفرین میهن اسلامی‌مان دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. اثری که وی از برخورد حضوری و گفت و گوی با ایشان دریافته و بیان کرده همان واکنش عمقی و اصیلی است که تا  عمق جان اصحاب رسانه‌ی آمریکا نفوذ کرده و علی رغم میل‌شان آنها را وادار به اعترافات درونی و بعضاً بیرونی کرده است.

راز مانورِ تبلیغاتی کم ارزش و بی معنای سایت هایی همچون گوگل و یاهو و MSN بر «خروج نمایندگان آمریکا از جلسه» و بزرگ نمایی آن نیز در همین امر است: « اعتراف درونی و قلبی رسانه های آمریکا و جهان بر حقانیت ایران و ایرانی».

از نگاه ایشان راه و روش پوشاندن حقیقت نیز چیزی نیست جز ایجاد غبارهای تبلیغاتی برای محو کردن دیدِ حقیقت بینِ مردم جهان( اعمالی همچون برش زدن انجیل از دستی که برای دوستی ملت ها دراز شده است و غوغا آفرینی پیرامون خروج آمریکاییان از جلسه).

(دیو چو بیرون رود فرشته درآید)

در شیوه‌ی برخورد با موضوعِ خروجِ نمایندگان آمریکا از جلسه ی مجمع، که سال گذشته نیز انجام شده و ان شا... سال آینده نیز انجام خواهد شد، چهار دسته واکنش رسانه ای قابل رسیدگی در داخل و خارج از کشور پیش آمده و خواهد آمد:

1- دشمنان خارجی ایران اسلامی: بزرگ نمایی اقدام آمریکاییان و ابراز شادی و تأیید نسبت به آن.

2- دوستان خارجی ایران اسلامی: ابراز تاسف از عملکردِ نمایندگان آمریکا و تأییدِ حقیقت سخنانِ احمدی نژاد.

3- دوست نمایان داخلی: ابراز تأسف از بروز این شرایط و دلسوزی ظاهری(!) در خصوص شرایطی که برای نماینده‌ی ایران پیش آمده است. (حقیر در این باره ردیف سوم تجارب مختلف داشته، وجود این واکنش را آزموده و حتی در برخی سایت های دوست نما مطالعه کرده‌ام)

4- (برخی از) دوستان داخلی: سعی در کمرنگ کردنِ این امر و یا پوشش دادن آن (با سکوت وگذر و تأکید نکردن بر آن) می نمایند.

در ارایه‌ی پیشنهاد و نتیجه گیری نهایی، روی سخن با دوستان و عزیزانی است که در ردیف های دوم و چهارم جای می گیرند:

از محضر بزرگواران و اهالی تحقیق استدعا می گردد که پیش از مطالعه‌ی نتیجه گیری و پیشنهاد نهاییِ این مقاله، لحظاتی در باب چگونگی تفسیرِ عملیاتی آیت الکرسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل تأمل و تعمق بفرمایند:
بخشی از متن مبارکه‌ی آیت الکرسی به قرار زیر است:

اللَّهُ وَلىِ‏ُّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلىَ الظُّلُمَاتِ أُوْلَئکَ أَصْحَبُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خاَلِدُونَ(البقره - 257)

خدا ولیّ مؤمنان است. ایشان را از تاریکی‌ها به روشنى مى‏برد. و آنان که کافر شده‏اند، طاغوت ولیّ آنهاست، که آنها را از روشنى به تاریکی‌ها مى‏کشد. اینان جهنمیانند و همواره در آن خواهند بود

الَّذِینَ کَفَرُواْ :

معنای لغوی «کفر» پوشاندن چیزی است که وجود دارد و کافر کسی است که چیزی را بپوشاند. بدین معنا در لغت عرب به کشاورزان نیز کفار گفته می شود چرا که بذر را در خاک پنهان می کنند.

اما در متن شریف قرآن، هرگاه در آیات به کافران و اعمالشان اشاره می شود، مقصود، «پوشاندن حق و حقیقت» است که توسط کافران انجام می گیرد و کافر کسی است که حقیقتی را که روشن و عیان است می پوشاند، رد می کند و نمی پذیرد.

در تعاملات بین المللی جهان معاصر بی شک بزرگترین نظامی که کفر را به صورت سیستماتیک انجام می دهد نظام سلطه جو و صهیونیستی آمریکا است که روشن ترین حقیقت ها را می پوشاند و نمی پذیرد. بلکه بسیاری از واقعیت‌ها و حقایق را نیز عمداً و رسماً می پوشاند و پنهان می کند.

أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ

از سوی دیگر کسانی که حقیقت را می پوشانند، طاغوت ولی آن ها است. و در این بین کسانی که کفار را در پوشاندن حقیقت همراهی و همیاری کنند نیز پوشاننده‌ی حقیقت بوده و به طریق اولی سرپرست و ولی آنان، طاغوت است.

کشورهایی که به عنوان اقمار و اعوان آمریکا (امثال همان ها که به تبعیت از آمریکاییان سالن مجمع عمومی را ترک کردند) کسانی هستند که به فرموده‌ی قرآن، ولی‌شان طاغوت است و در پوشاندن حقیقت و کفر از طاغوت تبعیت می کنند.

النُّورِ

شهید مطهری در تفسیر آیه‌ی نور (آیه‌ی 35 سوره ی نور) در معنای واژه ی « نور» چنین می گوید:

«. . . واژه‌ی “ نور” وضع شده است برای هر چیزی که روشن و روشن کننده باشد. یعنی پیدا و پیدا کننده باشد... وقتی نور را به این معنا گرفتیم یعنی حقیقت روشن و روشن کننده، حقیقت پیدا و پیداکننده،». لذا « نور » از این منظر، نقطه ی مقابل کٌفر (یعنی پوشاندن) و خود به معنای حق و حقیقت است.

یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلىَ الظُّلُمَاتِ

درست به همین دلیل است که کافران که پوشاننده‌ی حق هستند، با ظاهر شدن سخن حق و تابیدن نور حقیقت، از فضای روشنی که ان ها را برملا می کند خارج می شوند و به تاریکی ها می گریزند.

تفسیر عملی آیت الکرسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل

کٌفر: پوشاندن این حقیقت که یازده سپتامبر یک توطئه ی سازماندهی شده ی از سوی دولت آمریکا بود.

الَّذِینَ کَفَرُواْ : دولتمردان آمریکا (کسانی که حق را پوشانده اند)

أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ : آنان که ولی شان طاغوتِ آمریکا است و به پیروی از سیاست های وی سالن مجمع را ترک کردند.

النُّور: روشن کردن این حقیقت که یازده سپتامبر یک توطئه‌ی سازماندهی شده‌ی از سوی دولت آمریکا بود.

یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلىَ الظُّلُمَاتِ: خروج پوشانندگانِ حقیقتِ توطئه ی شوم یازده سپتامبر از سالن مجمع.

با این توضیح، پیشنهاد اکید نگارنده این است که مبادا در دوستان و قلمدارانِ ولایتمدار در این تله بیافتند که از این پیروزی بزرگ (خروج آمریکا و عوانش از محضر نماینده‌ی ایران) غافل شده و از بیان و افتخار به آن کوتاهی ورزند.

در واقع نوع نگاه و برخوردِ ایرانیان و مسلمانان (به ویژه رسانه های دوست) نسبت به این اتفاق عزت آفرین باید به گونه ای تغییر یابد که خروجِ نمایندگان آمریکا از فضای جلسات بین المللی نه «بیرون رفتن» بلکه «بیرون راندن» تلقی شود.

همگان باید بدانند که خروج نمایندگانِ ظلم از محضر عدالت خواه ملل مظلومِ عالم، مایه‌ی خرسندی ، پیروزی و عزت ایرانیان، مسلمانان و مظلومان جهان است.

این اتفاقِ پربرکت می تواند حتی معیاری بر کسب «پیروزی حداکثری» در جلساتی و مجامعی باشد که آمریکاییان رودر روی ما قرار می گیرند.

نکته‌ی مهم این است که گرچه در سه دهه ی گذشته نمایندگان ملت ایران، نمایندگان اسرائیل را به رسمیت نشناخته و از رودررویی حضوری با ایشان امتناع کرده اند اما به دلایل مختلف و محذوریت ها و درهم تنیدگی های ضروری بین المللی، ناگزیر از به رسمیت شناختن آمریکا بوده و عملاً از هم نشینی و رودر رویی با نمایندگان این ابرشیطان ناگزیر بوده ایم.

در این صورت چه تکنیکی برتر و بهتر از « بیان صریح حقیقت » می تواند نمایندگان شیطان بزرگ را به طور داوطلبانه از محضرمان براند؟ اگر اینان از شنیدن حقیقت گریزانند پس ما از این پس با اسلحه ی نورانیِ صراحت و «حقیقت گویی» ظالمانِ ظلماتِ را از میدانِ حقیقتِ خویش خواهیم راند تا در محضرمان جا برای حقیقت خواهان عالم بازتر شود.

خروج نمایندگان آمریکا از محضرِ حقیقتِ ناب، نشانه ی پیروزی، عزت افتخار و سربلندی هر انسان آزاده و حقیقت جویی است.

ما ملت ایران مفتخریم که نمایندگانِ شیطان بزرگ-آمریکا- تنها سخنانی را که برنمی تابند و تاب شنیدنش را ندارند. سخنان ما است. اگر نظام سلطه ی آمریکا ظالم و جائر است (که هست) چه گواهی بر بهتر از گریز ایشان از سخنان ما، می تواند مؤید حقانیت و صدق سخنان ما باشد؟

یادمان نرود به هر اندازه که بیان یک عقیده، نمایندگان شیطان را آسوده نگاه دارد، به همان اندازه از حقیقت دور است و برترین سخن آن است که جائران تحمل شنیدنش را ندارند و محضرش را ترک گویند.

ما افتخار می کنیم تنها ملتی هستیم که کلماتِ برآمده از حلقومِ فرزندمان، نمایندگان بزرگترین سیستم استکباری را از جایگاه خوش برکنده و از محضر عموم نمایندگانِ ملت های مظلوم و حق طلب بیرون می کند.

ما مفتخریم نخستین رئیس جمهوری که دروغ بودن ِتوطئه ی شوم و خونبار یازده سپتامبر را چشم در چشم آمریکاییان، در خانه ی ایشان و بر بلندترین سکوی مادی ایشان فریاد زد، رئیس جمهوری ایران اسلامی بوده است.

جهانیان بدانند که ما ایرانیان، خروج نمایندگانِ صهیونیزمِ آمریکا را از محضر سخنرانی نماینده ی میهن اسلامی، مایه‌ی عزت و افتخار خود دانسته و از خداوند بزرگ مسئلت داریم که جائران و ظالمان عالم تا هر زمانی که بر سلوک ظلمانی خود هستند همچنان از نور حقیقت بگریزند و هر کجا که فرزندان این آب و خاک قدم می گذارند، ایشان از در دیگر خارج شوند. که گفته اند: «دیو چو بیرون رود فرشته درآید.»

از خداوند بزرگ خواهانیم هر بار که نماینده ی این ملت شریف به آمریکا می رود، خلوص و سوزانندگی حقیقتِ ناب در کلماتش به حدی باشد که هر بار نمایندگان آمریکا و اذنابش از محضر وی بیرون روند. ما برای بروز چنین پدیده ای خداوند رحمان را شاکر خواهیم بود.

سکوت مرگباری که در سطوح رسمی مجامع بین المللی در خصوص دروغِ شوم یازده سپتامبر حکمفرما بود. سکوتی زشت بود که همه ی مسئولان کشورها با نگاه و به زبان بی زبانی از آن می گفتند و نمی گفتند و اگرچه مردمان در سرتاسر عالم ،دروغ بودن این توطئه را فریاد زده بودند. در مجامع رسمیِ بین المللی اما تا به امروز جرأت و یارای بیانش نبود.

عاقبت باید این سکوت می شکست و زورمداران وحشت آفرین نمی خواستند.

یکی باید سکوت را می شکست...

و ما مفتخریم که این سکوت مرگبار را شکستیم و دروغگویان را از محضر مردمان حقیقت خواه بیرون راندیم.

و هرگاه که نمایندگان طاغوت و حکومت های ظالم از حضور فرزندان این آب و خاک بیرون شوند آیت الکرسی ورد زبانمان خواهد بود:

والذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت
یخرجونهم من النور الی الظلمات
اولئک اصحاب النار، هم فیها خالدون

امید آن که سال آینده نیز نماینده ی افتخارآفرین ایران بر سکوی حقیقت بایستد و باردیگر آیت الکرسی را تفسیر کند.


شعیب ابن صالح آری یا نه؟

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 89/6/1:: 6:17 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امروز در دوران دولت اسلامی جت جنگنده بدون سرنشین ایران به عنوان سومین قدرت سازنده این فناوری رونمایی شد. آقا هم دیشب به دوستان حاج محمود انتقاد کردند که مسائل فرعی را به جای اصلی ننشانند.

لینک:

1-احمدی نژاد شعیب ابن صالح است

2- نقدی بر احمدی نژاد شعیب ابن صالح است

3- احمدی نژاد همان شعیب ابن صالح است!

4-نقدی بر نقدی بر احمدی نژاد شعیب ابن صالح است!

5-اصلا احمدی نژاد همان شعیب ابن صالح است!


<      1   2      



بازدید امروز: 38 ، بازدید دیروز: 182 ، کل بازدیدها: 936619
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ