ارسال شده توسط در 88/11/5:: 8:42 صبح
بخوانیم:
...مالک/ ملک و املاک نداشت/ مالکِ اموالش نبود / مالکِ نفسش بود...
...یکی از محافظانتان را/ مامور کنید/ که به جای جسمتان/ مراقب نفستان باشد...
کل مطلب
وبلاگ آقای قدیانی بانام قطعه 26
پاورقی:به قول یکی از دوستان درباره کارهای فرهنگی هم می توانیم این رابطه( تولید،توزیع،مصرف) را به کار ببریم ارزش توزیع هم دراین آشفته بازارنه تنها کمتر از تولید نیست بلکه .... . به هرحال امیدواریم که دراینجا هم کمی مصرف گرا باشیم.
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/10/21:: 8:1 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم
هرچند خیلی دیر؛ شاعر عارف مسلک به سخن درآمد و چنین گفت:
...
پارهکنندگان و آتش زنندگان تصاویر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، این زمره رنگ و نیرنگند که همچنان قصابوار در کعب سران جنبش سبز میدمند و نهانروشانه با سخنانی چرب و نرم، چهرهای دلسوز مردم و انقلاب و امام و اسلام و دانشجویان و مدعیان اصلاحطلبی و دیگران، از خود و همگنان خود رقم میزنند. اگر فتنهای هست - که هست، آنهم تاریکتر از فرجام اهریمن – زیر سر آموزگاران ریاکاری است. اگر مدعیان مبارزه با فتنه سبز، بهراستی اهل قبلهاند و پیرو ساحت ولایت و غمخوار امت، بهجای درآویختن با فریبخوردگان بیپشت و پناه، با فریبدهندگان پشتگرم به قدرت و ثروت و موقعیت، درآویزند.
ورنه این گیر و دار چندان به درازا خواهد کشید که جانفرسایی فراگیر شود و نان به بهای جان باشد و تن، ارزان و حق، فراموش و چراغ دین خاموش، چنانکه حضرت ختمی مرتبت(ص) فرمود: «... لا یسلم لذی دین دینه، الا من هرب من شاهق الی شاهق...» - دین هیچ دینداری بیگزند نمیماند مگر آنکس که از کوهی به کوهی دیگر میگریزد.
میگویند فتنه است، اما در افتادن با برگهای زرد و پژمرده درخت فتنه که سراسیمه از شاخهها جدا میشوند و چرخزنان راه زوال در پیش میگیرند، خود فتنهای دیگر است و ژرفتر کردن ورطه. تا کی قرار است از فریبی به فریب تازهتری پناه ببریم؟
ریشه درخت فتنه و ساقه کلان و شاخههای قطورش، در پناه هویت صنفی و قدرت سیاسی و امکانات غولآسای اقتصادی از هر آسیبی در امان هستند، و مدعیان مبارزه با فتنه، گروهی برگ چرکین تا چرکین پود را هدف گرفتهاند؛ و نه لااقل میوههای حنضلآسای این شجره خبیثه را که معلوم نیست چگونه از همین فرودگاه مهرآباد بهسادگی سوار هواپیما میشوند و به آمریکا و اروپا میروند تا در برابر رسانههای فسرده و منفعل داخلی، رونقافزای بازار رسانههای مهاجم بیگانه باشند.
میگویند «فتنه» است و دعوی خشکاندن ریشههای فتنه را، دهان به عربده گشودهاند، اما «ریشهها» همچنان بر صدر مینشینند و قدر میبینند و به مسلمین «ریش» میفروشند و گاو مام میهن را به پشتگرمی یهود و نصارا میدوشند. البته بعید نیست که من و امثال من از قافله عقب مانده باشیم. «غیرانتفاعی» نامیدن مدارس و دبیرستانها و دانشگاههای «انتفاعی» را دیدهایم و چشم پوشیدهایم بهره عنوان دادن ربا را نادیده انگاشتهایم و فروختن اموال عمومی و سرمایههای ملی را به دولتمردان، خصوصیسازی پنداشتهایم و... چرا نباید «فتنه» بگوییم و سرگرم کردن خلایق (عوامفریبی) مراد کنیم؟ میبینید که بنده حسابی از قافله عقب ماندهام. شاید قرار است که مخالف و موافق در پوشش «فتنه» تمرین دموکراسی کنند و ماهی چندبار گروهی متاع «کفر و کین» به بازار سیاستزدگی بیاورند و گروهی دیگر «مهر و دین»، و هر از چندگاهی با یکدیگر دست و پنجهای هم نرم کنند و هر دو فریق در مغاک حریف چشم بدوزند و چندان سماجت بورزند که هریک اندک اندک به دیگری بدل شود. اما اگر «الفتنه اشد من القتل» هنوز هم مورد قبول حضرات اهل سیاست و ارباب قدرت است، رجای واثق داریم که لااقل ریشههای فتنه را مورد لطف و مرحمت قرار داده و از آنها بخواهند که از تحریک جوانهای سادهلوح دست بردارند و آنها را سپر بلا قرار ندهند والا در همین دنیا غرامت این گُربزی را، دیر یا زود خواهند پرداخت.
...
نکته دیگری که باید عنوان کنم نقش «خبیثات» در فتنه اخیر است. این بنده سالها پیش تحت عنوان «دوزخ پایتخت» مقالهای در نشریه صبح داشتم که بعدها بخشی از آن را در فیلم «فقر و فحشاء» قرائت کردم. جز در آن مقال، در بسیاری از مقالات نشریه بدفرجام «مهر»، و دیگر روزنامهها و هفتهنامهها، از لزوم تغییر پایتخت به تلویح یا به تصریح سخن به میان آمده است. آن روزها گمان میبردم سهلانگاری و بیکفایتی موجب شده که حضرات به امالقرای جهانی اسلام نامیدن این «کشور شهر» دلخوش باشند. الان میفهمم که جماعت در انتظار چنین هنگامهای، شبحی از توسعه را بهجای تأسیس «مدینه طاهره» به خورد خلق خدا دادهاند.
در یکی از مقالات خود به تصریح گفته بودم که «ازدحام نفوس» در پایتخت، دستگاه سلطنت را سرنگون کرد و شدت یافتن این ازدحام همچنان خطرآفرین است، اما الان کار از این حرفها گذشته است و خصومت فتنهجویان دایره وسیعتری پیدا کرده و «مذهب اصالت زن» (فمینیسم) با سوسیال دموکراسی مهندس رهنورد و لیبرالیسم محمد خاتمی گره خورده و ظاهرا چنین به نظر میرسد که «جنبش سبز نرم» و «سبز نرم جنبش» و «نرم جنبش سبز» با به خیابان کشاندن «لکاته»ها و «مخنث»ها، قصد هدف گرفتن سیدنا القائد را دارد، اما... چههاست در سر این قطرههای محالاندیش.
یوسفعلی میر شکاک
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/10/16:: 6:5 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
حجه الاسلام رسایی در نطقی در مجلس:
آقای هاشمی ! اگر در سر دادن شعارهایی به منظور حذف ولایت فقیه شک دارید ، خب از نزدیکانتان که به منظور سازماندهی اغتششات روز عاشورا یکی از لندن و دیگری در زیر پل کالج در جمع آشوبگران بوده ، سئوال کنید.
والله قسم که ما دفاع از ولایت را از مثل شما آموخته ایم ، یادتان هست امام امت در آخرین ساعات عمر پربرکتشان در حالی که دست در دست شما و رهبری معظم داشتند فرمودند که من برای انقلاب هیچ خطری احساس نمی کنم مگر جدایی شما دونفر و آن روز رهبر انقلاب خطاب به امام امت فرمودند که مطمئن باشید که این جدایی هرگز از جانب من اتفاق نخواهد افتاد. این اتفاق از جانب رهبرمان نیفتاد بلکه ایشان بارها و بارها آغوش باز کرد اما هر بار جز بی مهری چه دید؟
و امروز ما شاهد چشمان نگران رهبرمان هستیم که به دلیل رفتار برخی از خواص خون دل می خورند وفریاد " أین عمار" سر می دهند. آقای هاشمی لطفا یک بار دیگر به گذشته برگردید و خاطراتتان را مرور کنید و بیاد بیاورید که امام فرمود : الله الله فی بیوتکم .
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/7/9:: 6:42 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
سیاستمدار عربستانی فاش کرد:
عربستان اعضای القاعده را برای جنگ با شیعیان یمن اعزام کردهاست
خبرگزاری فارس: یک سیاستمدار مخالف دولت عربستان فاش کرد که کشورش با هدف افزایش نفوذ بر یمن از دولت این کشور در جنگ با جنبش شیعی الحوثی حمایت میکند و اعضای سابق القاعده را برای جنگ با این جنبش بکار گرفته است.
به گزارش فارس، "فواد ابراهیم " سیاستمدار مخالف دولت عربستان به شبکه تلویزیونی "العالم " گفت: "علی عبدالله صالح " رئیس جمهور یمن در جنگ با جنبش الحوثی از عربستان کمک و پول دریافت میکند و بیشک ریاض پول و اسلحه بسیاری در اختیار دولت یمن برای ضربه زدن به این جنبش قرار میدهد.
ادامه مطلب...
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/6/16:: 6:0 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
به گواه حضرات آیات عظام ، شیخ لطف الله صافی گلپایگانی و شیخ علی صافی گلپایگانی که از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بودند ؛ فیزیکدان و ریاضی دان بزرگ جهان، آلبرت انیشتین به دست آیت الله العظمی بروجردی به آئین تشیع گرویده و بنا بر دستور معظم له از بیان این مطلب تا اواخر عمر خود به دلیل حفظ جانش ، خودداری کرده است.
....
اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه ی مجلسی (که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیدهاند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل میکند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی میخورد و آن ظرف واژگون میشود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز میگردند مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گران بهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد....
... ادامه مطلب در سایت موعود
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/5/12:: 7:28 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
شعری از آقا علیرضای عزیز:
گردونه ی امتحان به اصحاب افتاد
نوبت به خروج میر کذاب افتاد
برنقش «ولایت علی»ش آب افتاد
درراستی عقیده اش تاب افتاد
باز هم منتظریم جوون!
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/4/31:: 7:58 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم
این مطلب را از این آدرس نقل می کنم:
http://naghimokhtari.blogfa.com/post-74.aspx وبلاگ: در انتظار موعود
« یکی از همکاران که ارتباطات نزدیکی با فرزندان هاشمی رفسنجانی دارد می گوید: در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 1384 روزهای اول همه فکر می کردند احمدی نژاد رای نمی آورد . بعضیها پیشنهاد دادند بهتر است احمدی نژاد یک پستی بگیرد و به نفع رفسنجانی برود کنار ! موضوع را به یکی از نزدیکان آقای هاشمی گفتند و او هم با لحنی تمسخر آمیز اینطور جواب داد که احمدی نژاد را ولش کن قدش کوتاه است رای نمی آورد ! این موضوع را سید حسین مرعشی از نزدیکان آقای هاشمی هم با این عبارت که : "این جوان هنوز به اون حد نرسیده است که در حلقه بگنجد. لباس ریاست جمهوری برای او خیلی گشاد است " به زبان آورده بود . آقای نوبخت یکی دیگر از نزدیکان اقای هاشمی هم ظاهرا درباره احمدی نژاد اینطور گفته بود که " بالاخره قیافه و ظاهر رئیس جمهور از نظر تعاملات بین المللی در جایگاه اول از اهمیت قرار دارد. این فرد با این تیپ و قیافه و رنگ پوست اگر در مجامع حاضر شود باعث شرمندگی مردم می شود . " اما انگار تقدیر چیزی دیگری شده بود. این موضوع را بیاد داشته باشید امروز می خواهم درباره یکی از شخصیتهای مقارن ظهور صحبت کنم .
کتاب عصر ظهور شیخ علی کورانی را می خوانم . درباره دو شخصیت ایرانی مقارن ظهور می نویسد . سید خراسانی و شعیب ابن صالح ( در برخی روایات صالح ابن شعیب آمده است ). شیخ علی کورانی در مطلبی با عنوان " ظاهر شدن خراسانی و شعیب در ایران " می نویسد : " بطور خلاصه نقش آن دو چنانچه از منابع اهل سنت و برخی از روایات شیعه روشن می شود این است که در آن زمان ایرانیانیان درگیر جنگی نابرابر با دشمنان خویشند و در اثر طولانی شدن جنگ سید خراسانی را به عنوان سرپرست امورشان انتخاب می نمایند. گرچه وی به این امر چندان رغبتی نشان نمی دهد اما با اصرار زیاد آنان می پذیرد و زمانیکه رهبری ایرانیان را پذیرفت با ایجاد وحدت کلمه در صفوف نیروهای مسلح ایرانی سردار رشید خود شعیب ابن صالح را به فرماندهی کل نیروهای مسلح تعیین می کند. "
شیخ علی کورانی سپس با توضیح شرایط ظهور حضرت مهدی عج می نویسد : " خراسانی و شعیب در زمره یاران خاص آن حضرت قرار می گیرند و شعیب به فرماندهی کل نیروهای حضرت منصوب می گردد نیروهای خراسانیان مرکز ثقل و یا هسته مرکز لشکریان حضرت را تشکیل می دهند که وی برای تصفیه وضع داخلی کشور عراق و مخالفان و شورشیان و سپس در درگیری با ترکان ( روسها ) و در نهایت در پیشروی بزرگ جهت آزادسازی قدس بر آنها تکیه می کند . "
کورانی سپس به روایاتی که ویژگیهای شعیب پرداخته اشاره می کند و می گوید : " اما نسبت به شعیب ابن صالح و یا صالح ابن شعیب باید گفت که روایات ویژگیها و اوصاف وی را ذکر کرده است که جوانی است گندم گونه لاغر دارای محاسنی کم پشت صاحب بصیرت و یقین و اراده ای خلل ناپذیر و از جنگاوران بنام و ممتاز می باشد . او مردی است شکست ناپذیر اگر کوه در مقابلش بایستد آن را منهدم کرده و عبور می کند ... تا آخر . البته احتمال دارد که جهت حفظ و ایمنی نام او مستعار باشد ... بیشتر روایات می گوید او اهل ری است .. سئوال دیگر از زمان ظاهر شدن آن دو شخصیت است .. آنچه بهتر به نظر می رسد این است که ظاهر شدن آن دو تن در سال ظهور حضرت مهدی عج و همزمان با خروج سفیانی و یمنی است البته احتمال دارد روایتی که می گوید : " فاصله بین خروج شعیب و بین سپردن زمام امور به مهدی ع هفتاد و دو ماه می باشد " می توان حکم به صحت آن نمود که در این صورت ظاهر شدن خراسانی و شعیب شش سال قبل از ظهور حضرت مهدی ع خواهد بود . "
روی سخن من بیشتر درباره ویژگیهای جسمی شعیب ابن صالح است : " مردی گندمگون لاغر با ریشهای کم پشت صاحب بصیرت و دارای اراده ای خلل ناپذیر " . برخی روایات هم او را متوسط القامه معرفی کرده اند.
فرض کنیم که امام عصر ظهور کند و شعیب بن صالح را که مردی گندمگون و لاغر و یا متوسط القامه است به فرماندهی سپاه خود منصوب کند ممکن است برخیها همان معامله ای که با احمدی نژاد کرده اند با شعیب ابن صالح هم بکنند چرا که طبق روایات شعیب ابن صالح هم در قد و قواره و تیپ احمدی نژاد است که ممکن است به ظاهر جذابیت ظاهری نداشته باشد. و در آن هنگام هم بگویند لباس فرماندهی سپاه حضرت مهدی ع برای شعیب ابن صالح گشاد است! البته آنها کسانی هستند که آیه " ان اکرمکم عند الله اتقاکم " را نخوانده اند و شاید هم خوانده اند و آنرا نفهمیده اند .»
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/4/7:: 4:22 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
رمزگشایی از یک ادعا:
این مقاله را بخوانید:
«...ذهنیت آن کاخنشینی که به قیمت پایمال کردن حقوق مردم مستضعف صاحب ثروت و قدرت شده، این است که از حقوق بیشتری نسبت به یک کارگر، کشاورز و یا کسبه خردهپا برخوردار است و وقتی که در دنیای واقعی این چنین است، چرا چنین ذهنیتی وجود نداشته باشد. همین ذهنیت در مورد روشنفکران متعهد به دفاع از منافع طبقات مالدار نیز صادق است. آنان نیز که بعضا و به دروغ تحت لوای حمایت از حقوق مردم عرض اندام میکنند، خود را از همین مردمی که دم از آن میزنند برتر میدانند. برای آن آقای حنجره طلائی، نویسنده برنده فلان جایزه ادبی، حقوقدان برنده جایزه نوبل و خانم هنرپیشه پر مدعا، این باور سخت است که او یک رأی دارد و روستائی و کارگر بی نام و نشان نیز یک رأی. درک این واقعیت حل معمای انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران را ساده میکند. ...»
کلمات کلیدی :
ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 88/3/19:: 5:58 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای موضعگیری جامعه مدرسین در انتخابات، جلسات مکرری برگزار شد و اعضا تاکید کردند که نباید تنها به ارائه معیارها بسنده شود بلکه باید مصداق مشخصی معرفی شود.
وی با اشاره به رای اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حمایت از دکتر احمدی نژاد گفت: رای جامعه به آقای احمدی نژاد از جمله تصمیمات نادری بود که اکثریت قابل توجه اعضا وی را به عنوان فرد اصلح معرفی کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:
بازگشت حمایت جامعه مدرسین از احمدی نژاد کذب محض است
خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم درباره شایعه بازگشت حمایت جامعه مدرسین از احمدی نژاد گفت: انتشار این گونه سخنان کذب محض است.
حجت الاسلام محمود عبدالهی، عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شایعه بازگشت اعضای جامعه مدرسین از حمایت دکتر احمدی نژاد پس از مناظرهها گفت: آنچه امروز در برخی سایتها و روزنامهها در این خصوص منتشر میشود کذب محض است.
بر اساس نظر سنجی ها؛
حمایت 80 درصدی طلاب حوزه علمیه از محمود احمدی نژاد
خبرگزاری رسا ـ بر اساس نظر سنجی انجام شده از سوی خبرگزاری رسا، هشتاد درصد طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بر اساس نظر سنجی انجام شده از سوی خبرگزاری رسا، هشتاد درصد طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در دهمین انتخابات ریاست جمهوری از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت کرده و به وی رای می دهند.
در نظر سنجی صورت گرفته میر حسین موسوی با 12/6، محسن رضایی با 3/8 و حجت الاسلام مهدی کروبی با 1 در صد آرا در رتبه های بعدی این نظر سنجی قرار دارند.
همچنین 1/9 درصد از پرسش شوندگان نیز گزینه هیچکدام را انتخاب کرده اند.
بر اساس نتایج به دست آمده از این نظر سنجی، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که به کدام یک از کاندیداهای موجود رای نمی دهید، با 45/6 درصد آرا حجت الاسلام مهدی کروبی را به عنوان اولین گزینه برگزیدند.
میرحسین موسوی با 20/3 و محسن رضایی و محمود احمدی نژاد هر دو با 7/9 آرا در رتبه های بعدی قرار دارند.
55/3 پرسش شوندگان در این نظرسنجی آمادگی خود را برای تبلیغ به نفع کاندیدای مورد علاقه شان خبر داده اند.
بر اساس این نظر سنجی، طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با 86/4 درصد آرا پیش بینی کرده اند که محمود احمدی نژاد بار دیگر به عنوان رییس جمهور برگزیده خواهد شد.
کلمات کلیدی :